تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۱۲۹۷۰۶
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از امضای تفاهمنامه همکاری میان ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت خبر داد و از دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواست تا پایان‌نامه‌ها و تحقیقاتی که در حوزه معدن و صنایع معدنی نوآورانه و خلاق هستند، به ایمیدرو معرفی کنند.
امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت

امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور امروز پیش از امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت که با حضور مدیران عامل شرکت‌های فولاد و آلومینیوم برگزار شد، تصریح کرد: با چنین همکاری، این سازمان بودجه و محل اجرا را اختصاص می‌دهد تا فضایی برای عملیاتی شدن پایان‌نامه‌ها فراهم آید.

وی درعین‌حال تاکید کرد: شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی نیز از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند، استفاده کنند. غریب پور در ادامه اظهار داشت: مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی (IMINO) که به تازگی راه‌اندازی شده، خود به صورت مجزا نیز وارد همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی شود.

از واگرایی به همگرایی صنعت و دانشگاه

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه وضعیت واگرایانه علم و صنعت به همبستگی و همگرایی تبدیل شده، گفت: برطرف شدن نیازهای فناورانه توسط مراکز علمی و دانشگاهی، گامی به جلو برای برطرف شدن وابستگی کشور به دانش است.

غریب پور یادآور شد: سازماندهی دو طرفه در حال انجام است و مشارکت‌جو (ایمیدرو و شرکت‌ها) و مشارکت پذیر (دانشگاه‌ها و مراکز علمی) در حال همکاری هستند.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها و مراکز علمی، مدل‌های متنوعی برای توسعه همکاری و استفاده روزافزون از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید دانش و تکنولوژی ارائه دهند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سال‌ها به سبب اینکه سیستم کشور واردات محور بوده، تنها به واردات ماشین‌آلات، تجهیزات و حتی تکنولوژی پرداخته شده و تولید آن مغفول مانده بود. غریب پور غریب پور ادامه داد: در صنعت فولاد، ۳۰هزار تجهیز برای بومی‌سازی شناسایی شده که امسال برنامه ۵هزار تجهیز در برنامه قرار دارد.

وی درباره صنعت مس افزود: در این بخش نیز بیش از ۲۰هزار تجهیز شناسایی شده که بومی‌سازی شده‌اند.

رشد پروژه‌های تحقیقاتی تقاضامحور

رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از تداوم و توسعه همکاری‌های ایمیدرو با دانشگاه‌ها، اعلام کرد: این افزایش همکاری‌های دو طرف، امروزه سبب رشد پروژه‌های تحقیقاتی تقاضامحور منتهی شده است.

جبار علی ذاکری ادامه داد: بخشی از فعالیت‌های دانشگاه علم و صنعت از سیستم آموزش محور به پژوهش محور تغییر مسیر داده است.

به گفته وی، ۴۰درصد از رساله‌های دکترا این دانشگاه، به سمت پروژه‌های کاربردی هدایت شده که بخشی از آنها نیز مربوط به حوزه معدن است.

جهاد دانشگاهی و ارائه ضمانت به شرکت‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در این مراسم گفت: از شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی توقع همکاری‌های بزرگ داریم و در این مسیر جهاد دانشگاهی، ضمانت‌نامه‌های لازم را هم به طرف‌های همکاری ارائه خواهد داد.

حمیدرضا طیبی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی کارخانه نیز جزو فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، یادآوری کرد: طی ۴۰ سال فعالیت، جهاد دانشگاهی، صاحب دانش فنی پیشرفته در حوزه‌های مختلف شده است.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین ایمیدرو و دانشگاه علم و صنعت بین غریب پور و ذاکری به امضا رسید و مبادله شد. طبق این سند، موضوعات همکاری شامل مواردی از جمله توسعه پروژه‌های کاربردی، استارت آپ‌ها، رساله دکترا و بهره‌گیری از مراکز علمی و همچنین آزمایشگاه‌های دو طرف، است.

عناوین برگزیده