تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۲۹۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقبال خرید سهام «ومعادن» در پی افزایش قیمت‌ فولاد و سنگ‌آهن

می متالز - معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزایش قیمت فولاد و به تبع آن رشد قیمت سنگ‌آهن نیز را از دلایل اقبال به سهام این شرکت برشمرد و گفت: «ومعادن» با توجه به وجود شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان دیگر نیازی به انتشار سهام خزانه ندارد.
اقبال خرید سهام «ومعادن» در پی افزایش قیمت‌ فولاد و سنگ‌آهن

به گزارش می متالز، مرتضی علی‌اکبری گفت: شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان با سرمایه‌ای به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان وظیفه حفظ و حراست از سهام شرکت‌های گروه را به‌عهده دارد، همچنین بازار گردانی برای سهام شرکت‌های چادرملو، گل گهر، گهر زمین، ارفع و صبانور بخشی از وظایفش به شمار می‌آید.

وی درباره راهکار انتشار سهام خزانه گفت: در بعضی از شرایط شرکت هلدینگ و مادر، برای بازار گردانی، سهام خود را برای نقدینگی در اختیار شرکت‌های تابعه خود قرار می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: با انتشار سهام خزانه، شرکت هلدینگ و مادر دیگر نیازی به ارائه نقدینگی به شرکت‌های تابعه خود ندارد و از این طریق سهام خود را در بازار حمایت می‌کند.

علی‌اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا شما نیز سهام خزانه منتشر می‌کنید، گفت: با  توجه به وجود شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان دیگر نیازی به انتشار سهام خزانه نداریم.

وی درباره اقبال بازار نسبت به سهام گل گهر، نیز به برنامه این شرکت برای عرضه یکی از شرکت‌های تابعه خود در بازار سرمایه اشاره کرد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: افزایش قیمت فولاد و به تبع آن رشد قیمت سنگ‌آهن نیز از دیگر دلایل اقبال به سهام این شرکت است.

عناوین برگزیده