تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۲۹۹۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران:

تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات امضا شد

می متالز - رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران خبر داد و بر حمایت دولت از فعالیت‌های خلاقانه و ابتکارات بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل و صادرات غیرنفتی تاکید کرد.
تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز دائم صادرات امضا شد

به گزارش می متالز، حمید زادبوم این تفاهم‌نامه را نمادی از همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران با مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به عنوان بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات و سرمایه‌گذاری دانست و گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند به توسعه تجارت خارجی، صادرات غیرنفتی، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای درون‌گرایی و برون‌زایی اقتصاد و توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های تجاری کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل است و این مرکز می‌تواند به عنوان مرکز ثقلی در نوگرایی در تجارت خارجی و در نگاه به بازاریابی بین‌الملل باشد و به گسترش فرهنگ تجارت بین‌الملل، آموزش بخش خصوصی و فراگیر کردن اطلاعات تجارت خارجی به دولت کمک کنند.

معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه در راستای حمایت و توسعه ابتکارات بخش خصوصی در این مرکز است، ادامه داد: بخش مهمی از وظایفی که در مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران انجام می‌شود، زمانی از وظایف دولت بود و انجام این وظایف از سوی این مرکز نشان می‌دهد، بخش خصوصی به بلوغ رسیده و باید از آن حمایت کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در تهران و مراکز استان‌ها خدمات سازمان توسعه تجارت ایران و ظرفیت‌های صادراتی را معرفی خواهد کرد همچنین ضمن مشارکت در نمایشگاه اختصاصی و بین‌المللی نسبت به برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه‌های رویدادهای مهم تجاری نیز اقدام خواهد کرد.

همکاری سازمان توسعه تجارت در خصوص حضور این مرکز در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های تجاری از دیگر زمینه‌های مورد توافق در این تفاهم نامه بود.

گفتنی است، مدت این تفاهم‌نامه یک سال خواهد بود و پس از سر رسید، در صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد.

عناوین برگزیده