تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۲۹۹۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ظرفیت فولاد میانه افزایش می‌یابد

می متالز - فرماندار میانه از مطالعه طرح افزایش تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد آذربایجان واقع در این شهرستان خبر داد.
ظرفیت فولاد میانه افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، محمدرضا مشایخی روز سه شنبه در نشستی با یکی از مشاوران صنعت فولاد کشور خاطرنشان کرد: فولاد میانه به عنوان نگین صنعت فولاد منطقه نه تنها برای شهرستان بلکه برای استان و کشور بهره های فراوانی دارد.

وی به پیگیری ها برای انجام فاز تولید گندله فاز چهارم توام با فاز دوم فولاد یعنی احیای مستقیم اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره صنعت فولاد از اولویت طرح های اقتصادی شهرستان بوده و اشتغال زا است.

فرماندار ویژه میانه اظهار کرد: با استفاده از تجربیات مشاورین فولاد و با تقویت زیرساختها امیدواریم در سریعترین زمان ممکن میانبرترین راه برای اجرای این طرح را طی کنیم.

بهمن آرمان از مشاوران صنعت فولاد کشور نیز در این نشست اعلام کرد: ما در پی طرح این موضوع در شرکت ایمیدرو هستیم تا با افزایش ظرفیت فولاد میانه به ۲ میلیون تن در سال و ایجاد فازهای بعدی با اعتبار ۱۰۰میلیون دلار بتوانیم فولاد شهرستان را به قطب فولادی شمالغرب کشور تبدیل کنیم.

طـرح فـولاد آذربایجــان در سـال ۱۳۶۸ کلنک زنی و در اواخـر سال ۱۳۷۶ عملیات نصب ماشین آلات آن و تولید آزمایشی ایـن مجتمع در هفته دولت سـال ۱۳۷۹ به صورت " راه اندازی سرد" آغاز شد.

این مجتمع دارای سه مجموعه فولادی  است که واحد نورد یا تولید مفتول های صنعتی و ساختمانی از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده تولیدات این واحد انواع میلگرد ۱۰ تا ۳۲ میلی متری است.
در  واحد دوم مجتمع فولاد آذربایجان در میانه عملیات احیای مستقیم انجام و سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود.

عناوین برگزیده