تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۳۰۱۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل چادرملو خبر داد:

برنامه توسعه "کچاد" برای ۱۰ سال آینده با ایجاد منطقه جدید صنعتی

می متالز - مدیرعامل چادرملو با اشاره به اشباع ظرفیت توسعه صنایع فولادی از تدوین طرح مدون مسیر توسعه برای ۱۰ سال آینده با ایجاد منطقه جدید صنعتی در محور یزد به طبس خبر داد.
برنامه توسعه "کچاد" برای ۱۰ سال آینده با ایجاد منطقه جدید صنعتی

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت های عضو خانواده بزرگ چادرملو با اشاره به اشباع ظرفیت توسعه صنایع فولادی گفت: چادرملو نمی تواند تنها متکی به فعالیت در حوزه معدن و فولاد باشد از این رو طرح مدونی تدوین شده که مسیر توسعه این شرکت مهم بورسی را برای 10 سال آینده برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: در نظر داریم برای اجرای طرح های پائین دستی صنعت فولاد و سایر صنایع مرتبط، منطقه صنعتی چادرملو را در محور یزد به طبس اجرا کنیم و برای پیاده سازی این طرح بسیار مصمم هستیم که لازمه آن ایجاد هماهنگی و هم اندیشی با سایر شرکت هایی است که بخش عمده سهام آنها متعلق به چادرملو است.

این مقام مسوول ادامه داد: در این منطقه صنعتی که قرار است با سرمایه گذاری چادرملو انجام شود در فاز اول، ساخت ۳ واحد صنعتی بزرگ از جمله واحد سوپر مگامدول احیای مستقیم، کارخانه فروسیلیس و کارخانه آجر نسوز در دستور کار قرار گرفته و به موازات آن شرکت اکتشافات معدنی و چند واحد تأمین کننده مواد مورد نیاز صنایع فولادی نیز احداث می شود.     

تقی زاده عنوان کرد: این منطقه صنعتی که قادر است چند هزار شغل جدید ایجاد کند، تضمینی برای سود آوری شرکت و امنیت خاطر سهامداران حقیقی و حقوقی در دراز مدت خواهد بود و به گونه ای طراحی می شود که نیاز کشور و استان یزد برای توسعه صنعت تا ۵۰ سال آینده را پاسخگو باشد‌. تأمین مسکن کارگران فاقد مسکن از برنامه های مهمی است که با همکاری و مشارکت شرکت های تابع و تشکیل تعاونی مسکن  در آینده نزدیک محقق می شود.

وی درخصوص اقدامات در راستای مسئولیت  اجتماعی نیز تصریح کرد: یکی از تکالیف توجه به نیازهای توسعه پایدار در مناطق تحت فعالیت است که در این راستا، اقدامات قابل توجهی از جمله طرح تصفیه و انتقال آب خلیج فارس به استان یزد، ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی قاسم سلیمانی(صنایع) در اردکان، ایجاد کمر بند سبز در حاشیه جاده اردکان تا عقدا، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی ساخت، مراکز علمی و آموزشی و چندین طرح رفاهی، اجتماعی و فرهنگی دیگر در دستور کار است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده