تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۳۰۱۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول مطرح کرد:

نیاز ۱۰۰ میلیاردی معادن خراسان شمالی برای ایجاد جنب و جوش

می متالز - رییس سازمان صمت خراسان شمالی از نیاز معادن این استان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد جنب و جوش خبر داد.
نیاز ۱۰۰ میلیاردی معادن خراسان شمالی برای ایجاد جنب و جوش

به گزارش می متالز، رضا فیروزه با اشاره به اینکه معادن این استان با اعتبار زیرساختی مواجه هستند، گفت: ۴۳ معدن در این استان شناسایی شده اند و اعتبار لازم برای جنب و جوش در این معادن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی در این استان ۳۰ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

فیروزه در ادامه با بیان اینکه معادن خراسان شمالی، صنایع فرآوری ندارند، افزود: متاسفانه در این استان خام فروشی مواد معدنی صورت می گیرد و فقط ماده معدنی بوکسیت فرآوری می شود.

وی همچنین به پهنه هفت هزار هکتاری بلوکه شده در قسمت جنوب استان توسط سازمان زمین شناسی اشاره کرد و ادامه داد: این پهنه از سال ۹۲ بلوکه شده است و هنوز نیز در بلوکه قرار دارد و در حال حاضر امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه وجود ندارد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: بلوکه این منطقه به منظور انجام مطالعات و پی جویی جهت اعلام نقاط امیدبخش مواد معدنی شده است.

وی تصریح کرد: تقاضای ما این است که هرچه سریع تر این موضوع برای امر سرمایه گذاری تعیین تکلیف شود. 

رییس سازمان صمت خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن شش هزار هکتار از پهنه بوکسیتی استان به منظور شناسایی مقدار مواد معدنی در این پهنه برای افزایش ظرفیت واحد تولیدی آلومینیای جاجرم در اختیار ایمیدرو قرار گرفته است و تقاضای ما بر این است که کار در این بخش سریع تر صورت گیرد تا به سرنوشت هفت هزار هکتار مذکور دچار نشود.

عناوین برگزیده