تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۳۰۱۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

راه دسترسی و جان‌پناه در معدن «آلبلاغ» نیاز است

می متالز - فرماندار اسفراین گفت: راه دسترسی و تهیه جان‌پناه برای معدن آلبلاغ لازم است تا شرکت‌های حفاظتی و بهره‌برداران اکتشافی در ایمیدرو استفاده کند زیرا پس از آبان ماه امکان تردد و استقرار در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.
راه دسترسی و جان‌پناه در معدن «آلبلاغ» نیاز است

به گزارش می متالز، طاهر رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن خراسان شمالی به وضعیت معدن آلبلاغ اشاره و اظهار کرد: تاکنون در این معدن ۶ کشته ایجادشده اما در صورت عدم اقدامات مقابله‌ای، تعداد این افراد بالای ده‌ها نفر بود.

وی افزود: طی دو سال اخیر بالغ‌بر ۹ مرحله پاک‌سازی کامل منطقه انجام‌شده و شورای تأمین استان نیز از ظرفیت جوامع استفاده کرده است.

فرماندار اسفراین تصریح کرد: راه دسترسی و تهیه جان‌پناه برای این معدن لازم است تا شرکت‌های حفاظتی و بهره‌برداران اکتشافی در ایمیدرو استفاده کند زیرا پس از آبان ماه امکان تردد و استقرار در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: تجدید مناقصه شرکت حفاظتی در آلبلاغ انجام‌شده و در صورت عدم حضور شرکت حفاظتی از مجموعه نیروی انتظامی و پشتیبانی ایمیدرو استفاده می‌شود.

رستمی از حضور هزار نفر طی سال گذشته در برداشت‌های غیرقانونی از جوامع محلی در این معدن خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این معدن باید شرایط زیست‌محیطی همچون جلوگیری از آلودگی منابع آب اسفراین در سد اجرایی و از نیروهای محلی برای کار در منطقه استفاده شود.

محمد غلامی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه درباره اکتشافات سنگ‌های معدنی غیرمجاز تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۵۰ تن و در سال جاری نیز ۱۶۸ تن سنگ معدن برداشت‌شده از سوی نیروی انتظامی ضبط‌شده است.

عناوین برگزیده