تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۳۰۱۵۳
سرویس خبر : انرژی
در 5 ماه نخست سال 99؛

رشد ۸۱ درصدی فروش پتروشیمی غدیر

می متالز - سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر از افزایش بیش از 81 درصد فروش خود در 5 ماه نخست امسال خبر داد.
رشد ۸۱ درصدی فروش پتروشیمی غدیر

به گزارش می متالز، عباس کریمی در گزارشی که در جریان بازدید مدیرعامل و عضو هیات‌ مدیره هلدینگ تاپیکو از این مجتمع پتروشیمی ارائه داد، گفت: این شرکت موفق شده است در ۵ ماه نخست سال جاری بیش از ۵۴۵ میلیارد تومان از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کند که این رقم به نسبت میزان فروش ۳۰۱ میلیارد تومان سال گذشته حدود ۸۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تولید حدود از ۴۸ هزار تن انواع پی.وی.سی در ۵ ماه نخست سال گذشته، گفت: با توجه به اجرای یک تعمیرات اساسی که در مردادماه سال جاری با تکیه‌بر دانش فنی و توان تخصصی پرسنل در کارخانه به انجام رسید، میزان تولید پتروشیمی غدیر در ۵ ماه ابتدایی سال به بیش از ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید اما با این حال میزان فروش شرکت در همین مدت ۱۴ درصد افزایش داشته و از ۳۷ هزار تن به ۴۲ هزار تن رسید.

رفع انحصار در فروش محصولات صادراتی

سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در ۵ ماه ابتدایی سال را رفع انحصار در فروش محصولات صادراتی پتروشیمی غدیر عنوان کرد و افزود: در اولین مزایده برگزار شده در شهریورماه سال جاری، تعداد شرکت‌کنندگان به ۳۶ شرکت افزایش یافت و در راستای انحصارشکنی و اعتمادسازی به مشتریان، تعداد محموله‌های صادراتی به ۱۵ شرکت اختصاص یافت.

کریمی به اخذ تخفیف در قراردادهای منعقد شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه موفق شدیم در ۲ محموله هفت هزار تنی خوراک EDC خریداری شده تخفیفات قابل توجهی به میزان حدود ۹۰۰ هزار دلار به نفع شرکت اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست جدید ما کاهش اتکا به واردات مواد اولیه تا جای ممکن است گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده قطع واردات خوراک EDC از خارج کشور بود که در این راستا تصمیم به تامین خوراک از شرکت‌های داخلی از جمله پتروشیمی اروند گرفتیم.

بازسازی انجام تعمیرات اساسی کمپرسورهای «شغدیر»

سرپرست پتروشیمی غدیر یادآوری کرد: در راستای داخلی سازی قطعات پمپ‌های حساس و کمپرسورهای اصلی مجمع پتروشیمی غدیر، موفق شدیم پس از ۱۲ سال در زمان انجام تعمیرات اساسی، کمپرسورهای کارخانه را از طریق نقشه‌برداری و انجام فرایند مهندسی معکوس بازسازی کنیم که گام بسیار مهمی در جهت داخلی سازی قطعات به حداقل رساندن خریدهای خارجی و خروج ارز از کشور به حساب می‌آید.

کریمی ادامه داد: همچنین به منظور تامین قطعات پمپ‌های خاص مورد نیاز یک سال مجتمع، تمام تلاش خود را بر داخلی سازی آنها قرار دادیم و موفق شدیم با قیمتی معادل یک چهارم نمونه‌های خارجی آن این محصولات را تأمین نماییم و از این راه سعی کردیم علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مجتمع، به توسعه دانش فنی و اعتماد به مهندسان داخلی گام برداشته باشیم.

بر اساس این گزارش، محمود مخدومی، مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) و محمدابراهیمی، عضو هیات‌ مدیره این هلدینگ به همراه حسینی، ناظر هلدینگ تاپیکو در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، روز گذشته در بازدید از شرکت‌های تابعه این هلدینگ مستقر در خوزستان، از مجتمع پتروشیمی غدیر بازدید کردند.

عناوین برگزیده