تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۳۰۱۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو بیش از ۲ میلیارد دلار طرح افتتاح می‌کند

می متالز - رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» گفت: این سازمان تا پایان سال جاری بیش از ۲ میلیارد دلار طرح را در بخش‌های مختلف معدنی افتتاح می‌کند.
ایمیدرو بیش از ۲ میلیارد دلار طرح افتتاح می‌کند

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور روز چهارشنبه در نشست شورای معدن خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: اکنون ۶۵۰ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی در اختیار ایمیدرو است.

وی در باره سودآور بودن بخش معدن گفت: این بخش و صنایع معدنی، هم اکنون ۲۲ درصد از سود بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

غریب پور خاطرنشان کرد: به دنبال انتشار اوراق مشارکت برای تامین مالی پروژه های معدن و صنایع معدنی کشور هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی در خراسان شمالی گفت: ظرفیت معدنی بالایی در استان وجود دارد، در شهرستان جاجرم، کارخانه منحصربفرد آلومینای ایران فعال است که البته ایمیدرو در سفر رییس جمهوری به این استان، تعهداتی دارد که در تلاش هستیم محقق شود.

وی درباره الحاق فولاد اسفراین به فولاد مبارکه گفت: در صورت ادغام، شاهد توسعه و رشد در فولاد اسفراین خواهیم بود.  

غریب پور در بخش دیگر سخنان خود درباره تعهدات ایمیدرو در قبال معدن آلبلاغ اسفراین گفت: پهنه آلبلاغ از اواخر اردیبهشت ماه در اختیار ایمیدرو قرار گرفته است، این سازمان امسال ۳۱۵ میلیارد ریال برای آلبلاغ هزینه می کند.

وی تصریح کرد: امسال ۱۱۵ میلیارد ریال برای حفاظت از آلبلاغ اعتبار در نظر گرفته شده است، انتخاب شرکت برای حفاظت از منطقه، به مناقصه رفت اما به علت شرایط سخت گذر بودن، شرکت ها از آن استقبال نکردند و به ناچار، مناقصه تجدید شد.

وی خاطرنشان کرد: ایمیدرو امسال ۲۰۰ میلیارد ریال هم برای اکتشاف در این معدن هزینه می کند.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایمیدرو گفت: در فاز پیجویی ۳۰۰ نمونه از منطقه بردشت به آزمایشگاه ارسال شده است که نتایج آن برای استان ارسال می شود.

عناوین برگزیده