تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۷۵۱
کد خبر: ۱۳۰۲۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معادن آذربایجان غربی ضامن توسعه اقتصادی استان

معدن باریکایی سردشت با ۷۳۶ هزار تن سنگ طلا

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: میزات استخراج کانسنگ طلا از معدن طلای باریکایی سردشت 50 هزار تن در سال است.
معدن باریکایی سردشت با ۷۳۶ هزار تن سنگ طلا

به گزارش می متالز، محمد بایزیدی گفت: نحوه استخراج از معدن روباز بوده و مواد قابل استحصال از معدن طلا و نقره و باریت است که مجوز برداشت سالیانه از این معدن، ۵۰هزارتن کانسنگ طلا، ۵۰ هزارتن کانسنگ نقره و ۳۰ هزارتن باریت است.

او گفت: ماده معدنی اصلی این معدن طلاست که به صورت خام استخراج و برای فرآوری به شهرستان تکاب حمل می شود.

بایزیدی همچنین اظهار داشت: معدن طلای باریکایی برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و برای  ۱۰۰ نفر دیگر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: در بحث اشتغال مستقیم، افراد بومی و از اهالی روستاهای واقع در محدوده معدن بکارگیری شده اند. فرماندار سردشت نیز در حاشیه بازدید از معدن طلای باریکایی گفت: وجود صنایع پایین دستی در جوار معادن سردشت یک نیاز اساسی برای اشتغالزایی جوانان منطقه است که می تواند نزدیک به 600 فرصت شغلی ایجاد کند.

اقصی نخشی پور افزود: همه مسوولان باید دست به دست هم دهند تا منابع معدنی استخراج شده در منطقه فراوری شود و برای این مهم از تمام پتانسیل های منطقه بهره خواهیم گرفت، چراکه برای بخشی از جوانان از این طریق میتوان اشتغال ایجاد کرد.

بهره گیری از ظرفیت اقتصادی معادن و جذب سرمایه گذار در این بخش به یکی از اولویت های اقتصادی کشور تبدیل شده است.

عناوین برگزیده