تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۳۰۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خبرداد:

اشتغال بیش از ۳۱ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت میاندوآب

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت میاندوآب اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۵۹ واحد صنعتی، معدنی و صنفی در شهرستان فعال است.
اشتغال بیش از ۳۱ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت میاندوآب

به گزارش می متالز، رحمان درفشی افزود: واحد صنعتی، معدنی و صنفی شهرستان بیشترین سهم اشتغالزایی را با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱ هزار و ۸۷۵ نفر به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۳۱ واحد صنعتی با پروانه بهره برداری معتبر در شهرستان میاندوآب وجود دارد که با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰۱ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۳۷۲ نفر فراهم آورده اند.

درفشی عنوان کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال جهش تولید مزین شد، ۵۱ فقره جواز تأسیس با سرمایه گذاری ۱۴۰۹میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۷۴۲ نفر صادر شد همچنین با صدور پنج فقره پروانه بهره برداری جدید برای با سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۲ نفر پنج واحد صنعتی در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب تصریح کرد: در حوزه معادن نیز ۲۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه ۴۹۸ هزار ۸۵۰ تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۵۳ نفر در حال فعالیت است.

درفشی اضافه کرد: بیشترین سهم ایجاد اشتغال شهرستان در حوزه واحدهای صنفی است که ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال در میاندوآب زمینه اشتغال برای ۲۶ هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال لازم را فراهم کرده است.

عناوین برگزیده