تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۳۰۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صمت خوزستان عنوان کرد:

یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب‌دیده تعلق خواهد گرفت

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان ضمن اعلام میزان سرمایه‌گذاری استان، در بخش صنعت، اشتغال و صادرات از اختصاص یک هزار میلیارد تومان به واحدهای صنفی آسیب‌دیده ناشی از کرونا خبر داد.
یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب‌دیده تعلق خواهد گرفت

به گزارش می متالز، امیرحسین نظری در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۷۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در سطح استان را مجدداً احیا و به مدار تولید رساندیم.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: این واحدهای صنعتی به‌طور عمده، شامل واحدهای صنعتی بزرگ با اشتغال‌زایی بالا بودند که سال‌ها غیرفعال و متروکه شده بودند که با پیگیری‌های انجام شده دوباره به مدار تولید بازگشتند و برخی دیگر از شرکت‌های غیرفعال هم در حال بازسازی هستند تا با طی این روند در آینده شاهد بازگشت آن‌ها به چرخه تولید باشیم.

نظری با اشاره به تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا، بر روی کسب‌وکار واحدهای صنفی افزود: برای رفع این مهم، حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از این ویروس، در نظر گرفته شده است که اصناف خوزستان، پس از ثبت‌نام در سامانه "کارا" تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

او توضیح داد: در حال حاضر استان خوزستان از نظر میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت رتبه سوم، در اشتغال‌زایی جایگاه هفتم و در صادرات نیز سکوی دوم کشور را به خود اختصاص داده است، در کنار مجوزهایی که در بخش سرمایه‌گذاری صدور شده است و سیر صعودی و پیشرفتی که در این مسیر وجود دارد اگر این طرح‌ها را در کمترین زمان ممکن به اتمام برسانیم، بدون شک جایگاه بهتری را در میان دیگر استان‌های کشور کسب خواهیم کرد.

رئیس اداره صمت در خوزستان، در پایان تأکید کرد: به‌طور معمول مشکلات و مواردی که باعث اختلاف خواهد شد و همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سبب حل مشکل نشود، با تشخیص دبیرخانه ستاد تسهیل در هیاتی تحت عنوان خبرگان بانکی، مطرح و در آنجا مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده