تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۳۰۴۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزارت صمت اعلام کرد:

تولید انواع خودرو افزایش یافت

می متالز - طبق آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت صمت، در چهار ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید در بیشتر خودروها دیده می‌شود؛ در میان آمارها فقط در بخش تراکتور و اتوبوس، مینی‌بوس و ون، آمار تولید نزولی بوده است.
تولید انواع خودرو افزایش یافت

به گزارش می متالز، بر اساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها در چهار ماهه اول امسال، تولید انواع خودروها به جز تراکتور و اتوبوس، مینی‌بوس و ون، رشد تولید داشته‌اند.

براساس این گزارش، در مدت مذکور سال جاری، ۲۹۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۷ هزار دستگاه بوده است، رشد ۱۹.۳ درصدی را رقم زده است.

همچون روال چند سال اخیر که آمار تولید خودروها روندی مثبت داشته و بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده، همچنان بیشترین میزان افزایش را در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و از ۱۹ هزار و ۱۱۹ دستگاه در چهار ماهه سال گذشته، میزان تولید را با رشد ۳۲.۲ درصدی به ۲۵ هزار و ۲۸۳ دستگاه رسانده است.

پس از وانت‌ها، در چهار ماهه ابتدایی امسال با میزان تولید ۱۵۴ دستگاه کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) با رشد ۲۴.۲ درصد بیشترین رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین  ۱۲۴ دستگاه بوده است.

در مقابل آمار در بخش تولید تراکتور و همچنین اتوبوس،مینی‌بوس و ون در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۹، کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در چهار ماهه اول امسال، ۵۳۶ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۵۳۶ دستگاه تولید شده در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته، افت ۵.۳ درصدی تولید را تجربه کرده است.

همچنین تراکتور نیز با همین میزان کاهش تولید (۵.۳ درصد) از ۶۱۲۴ دستگاه تولید شده در چهار ماه نخست سال گذشته به ۵۷۸۹ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

علاوه براین، لازم به ذکر است که میزان تولید لاستیک خودرو نیز با رشد ۲۷.۹ درصدی در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین ایام در سال گذشته، ۸۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است. از ابتدای سال تا پایان تیر پارسال ۶۶ هزار و ۴۰۰ تن لاستیک خودرو تولید شده بود.

 

عناوین برگزیده