تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۳۰۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاد دانشگاه تربیت مدرس:

نگاه سیاسی به وزارت صمت حذف شود

می متالز - استاد دانشگاه تربیت مدرس معتقد است در شرایط فعلی اگر وزیری ناآشنا با وزارت صمت و امور آن انتخاب شود جفا به وزارتخانه و صنعت و معدن کشور است و لازم است تا نگاه سیاسی به این موضع برطرف و حذف شود.
نگاه سیاسی به وزارت صمت حذف شود

دکتر بصیری

به گزارش می متالز، محمدحسین بصیری با بیان این مطلب در ادامه افزود: با توجه به اینکه تنها یک سال از عمر دولت باقیمانده، اگر فردی انتخاب شود که هیچ آشنایی با صنایع،معادن و بازرگانی و امور مرتبط به این بخش‌ها را نداشته باشد جفای بزرگی است و وزارتخانه معطل و راکد خواهد ماند. زیرا یک وزیر بدون هیچ تخصص یا آشنایی با مسائل مربوط به حوزه، حداقل یک سال برای آشنایی کامل با امور زمان نیاز دارد تا بتواند به امور مسلط گردد.

وی در ادامه بیان کرد: درخواستی که اکنون وجود دارد این است که نگاه سیاسی به وزارت صمت نداشته باشند بلکه گزینه پیشنهادی برای وزارت را با در نظر گرفتن شرایط خاص و ویژه وزارتخانه و همچنین مدت زمانی که برای انجام فعالیت وی در وزارت صمت در دولت دوازدهم وجود دارد انتخاب کنند. البته اگر مدت زمان 4ساله برای تصدی‌گری وزارت صمت وجود داشت، امکان محک زدن افرادی جدید و خارج از بدنه صنعت، معدن و تجارت میسر میشد اما در شرایط فعلی که تنها یک سال زمان باقیمانده و فشارهای مختلفی بر صنایع و معادن کشور به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های بین المللی وجود دارد، به هیچ عنوان صلاح نیست فردی نا آشنا با صنعت و معدن به عنوان وزیر برای این وزارتخانه انتخاب شود.   

این استاد دانشگاه تربیت مدرس معتقد است تنها فردی که از بدنه وزات صمت باشد، می‌تواند به عنوان یک وزیر موفق عمل کند و در جهت مطلوب یکسال باقیمانده از دولت تدبیر و امید را در این وزارتخانه سپری کرده و وضع موجود را با توجه به شناختی که دارد حفظ کند. همچنین وزبر آشنا و با تجربه در امور صنعت، معدن و تجارت است که می تواند در جهت وضعیت مطلوب در طول یکسال حرکت و برنامه ریزی کند.

به گفته وی، حداقل کاری که می‌توان برای وزارت صمت انجام داد این است که وزیر جدید بتواند شرایط فعلی را حفظ کرده و حدالامکان در جهت بهبود وضعیت حرکت کند. زیرا عدم داشتن تسلط به امور منجر به ایجاد ضربه سنگین به صنعت و معدن کشور و وزارت صمت می گردد.

بصیری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر صنعتگرانی بسیاری وجود دارند که مشکلات بسیاری در کمیسیون‌های مختلف همچون ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ستاد تنظیم بازار، اخذ مجوز و... برایشان به وجود آمده است و  این درحالیست که تصمیم‌گیری درباره این مسائل و رفع مشکلات آنها در نهایت برعهده وزیر صمت است. حال اگر وزیر آشنایی با این امور نداشته باشد در نتیجه باید کل حرکت وزارتخانه را متوقف کند تا به امور مسلط گردد و بعد تصمیم‌گیری کند؛ در نهایت این اقدام نیز مشکلات بسیاری را به همراه خواهد آورد.

عناوین برگزیده