تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۳۰۶۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

امضای تفاهم‌نامه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

می متالز - نشست مشترک اعضای هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی و مسوولین فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل دفتر تهران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد و طرفین در هفت بند با یکدیگر توافق کردند.
امضای تفاهم‌نامه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش می متالز، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مطروحه، موارد ذیل مورد تفاهم قرار گرفت:

۱- تعامل سازنده و همه جانبه و افزایش سطح همکاری‌ها بین فولاد مبارکه و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مورد تاکید و تایید طرفین قرار گرفت.

۲- به منظور تحقق درخواست اعضای هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مبنی بر تامین منظم و پایدار نیاز حداکثری شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل فرآیند فروش مستقیم کالای مچینگ احیا گردد و در این راستا با توجه به پذیرش مسوولین فروش فولاد مبارکه، دبیر و اعضای هیئت مدیره سندیکا اقدامات مقتضی را جهت جلب نظر مسوولین وزارت صمت و نهادهای مرتبط پیگیری نمایند.

۳- فولادمبارکه اعلام نمود در صورت کاهش حساسیت بر روی قیمت‌های کشف شده در بورس کالا آمادگی کامل برای جاری سازی فروش با شرایط پرداخت اعتباری محصولات خود را دارد.

۴- ادامه فعالیت کمیته مشترک ظرفیت‌سنجی مورد تأکید طرفین قرار گرفت و مقرر گردید در اسرع وقت گزارشات مربوط به شرکت‌های بازدید شده در جلسه مشترک فولاد مبارکه و اعضای سندیکا ارائه گردد.

۵- به منظور حمایت از تولید داخل و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر (لوله و پروفیل) توافق شد پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع صورت پذیرد.

۶- فولاد مبارکه آمادگی دارد در صورت رفع موانع قانونی در وزارتخانه، تا سقف میزان بهین‌یاب محصول تختال به جای ورق و یا به صورت ترکیبی تحویل شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل دهد.

۷- فولاد مبارکه اعلام کرد با توجه به ظرفیت خطوط تولید خود سالیانه امکان تحویل دو میلیون و دویست هزار تن (با تلرانس ۱۰ درصد) ورق به شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل را در قالب سفارشات بورس و مچینگ خواهد داشت، اضافه بر این میزان (کسری موردنیاز) در فولاد مبارکه قابل تولید نبوده و شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل می‌بایست جهت تامین ورق مازاد از طریق سایر تولیدکنندگان و یا واردات اقدام نمایند.

عناوین برگزیده