تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۳۰۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۴۴ میلیون دلاری از فارس

می متالز - مدیر کل گمرک استان فارس گفت: ۴۴ میلیون و ۴۲ و هزار و ۴۶۰ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.
صادرات ۴۴ میلیون دلاری از فارس

به گزارش می متالز، خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس گفت: ۲۵۳ هزار و ۶۰۷ تُن کالا به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۲ و هزار و ۴۶۰ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن وارزش به ترتیب ۱۰ درصد افزایش و ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده توسط کشور‌های مختلف در امر واردات و صادرات کالا، آمار موجود نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده که با توجه به بهبود مراودات تجاری این آمار روند صعودی پیدا کرده است به صورتی که آمار صادرات تیر ماه امسال ۱۴ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۱۹ دلار به وزن ۳۳ هزار و ۳۳۰  تن است.

رحیمی ادامه داد: در مقایسه با تیر ماه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴درصد و ۷درصد افزایش را نشان می‌دهد و این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگشته و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری شاهد هستیم.

مدیرکل گمرک استان فارس ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال کالا‌های صادراتی به ۳۴ کشور جهان صادر شده است.

او بیان کرد: عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده است عبارتند از عراق-افغانستان-کویت-امارات متحده عربی-آلمان-پاکستان-ترکیه-قزاقستان-ویتنام و عمان است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: این کالا‌ها و محصولات عبارتند از اوره-محصولات لبنی-رزین‌های آلکید اصلاح شده -رب گوجه فرنگی-دستگاه‌های مبدل حرارتی - شیره و عصاره شیرین بیان-خرما-ماهیان-برنج و محصولات سرامیکی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت در همین مدت در بین کالا‌های صادراتی استان فارس شیره و عصاره شیرین بیان ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶ درصد و ۵۶ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی همچنین افزود: در چهار ماه نخست امسال مقدار ۶  هزار و ۳۷۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۷۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۷ درصد افزایش و ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی چهار ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی به دلیل بیماری کرونا جمعاً تعداد ۷۲۸۳ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۷۲۲۳ نفر ایرانی و ۶۰ نفر مسافر خارجی بوده اند.

رحیمی افزود: تعداد ۲۲۰۶ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۷۳۳ نفر ایرانی و ۴۷۳ نفر خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس در ادامه بیان کرد که طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۸۸ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۵۱۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند، همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۸۷۷ بسته پستی به ارزش ۴۸۴۷ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

عناوین برگزیده