تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۳۰۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صورت های مالی سه ماهه "وسپهر" منتشر شد/ عرضه اولیه سه زیرمجموعه

می متالز - سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات که آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام برای چهارشنبه هفته جاری شده، صورت های مالی حسابرسی نشده سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد.
صورت های مالی سه ماهه "وسپهر" منتشر شد/ عرضه اولیه سه زیرمجموعه

به گزارش می متالز، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات که آماده عرضه اولیه 20 درصدی سهام برای چهارشنبه هفته جاری شده و فرآیند سفارش گیری آن یکشنبه بعداز ظهر انجام می شود، صورت های مالی حسابرسی نشده سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "وسپهر" در این مدت 2.06 هزار میلیارد تومان سود خالص محقق کرده که عمدتاً از محل فروش سرمایه گذاری ها حاصل شده است. این در حالی است که شرکت در 12 ماهه سال 98 مبلغ 564.8 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده بود. همچنین 2064 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته با رشد 2920 درصدی روبرو شده است.

طی سه ماهه اول سال افزایش حدود 41 درصدی در مبلغ سرمایه گذاری ها (1.3 هزار میلیارد تومان) مشاهده می شود که عمده افزایش آن مربوط به شرکت های بورسی، صندوق های سرمایه گذاری و اوراق مشارکت مبالغ 779.3 و 512.1 میلیارد تومان است.

سرمایه گذاری های بورسی سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرا ت درپایان سال مالی منتهی به خرداد 99 مشتمل بر 89شرکت در21 صنعت مختلف با بهای تمام شده 2.7 هزار میلیارد تومان بوده است. ارزش روز سرمایه گذاری های بورسی حدود 7.3هزار میلیارد تومان بالاتر از بهای تمام شده است. مازاد این ارزش تحت تأثیر شرایط بازار سرمایه و نیز ثبت بازده 149.8 درصدی شاخص کل در سه ماهه اول سال بوده است.

مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر

تأمین و تدارک منابع کافی به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های انرژی سپهر، پتروشیمی گچساران، پرداخت الکترونیک سپهر، فناوری راه حل های هوشمند سپهر و واسپاری سپهر صادرات جهت تسریع در تکمیل طرح ها و برنامه های مالی اقتصادی شرکت های فوق

عرضه سهام شرکت های سرمایه پذیر در بازار سرمایه

با توجه به ظرفیت بالای شرکت های زیرمجموعه از قبیل تأمین سرمایه سپهر، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و انرژی سپهر و از سوی دیگر با توجه به اقبال عمومی سرمایه گذاران نسبت به بازار سرمایه، گروه مالی با هماهنگی سایر سهامداران در پی آن است که سهام سه شرکت مذکور را در بازار سرمایه عرضه کند. تحقق این مهم منوط به همکاری سایر سهامداران عمده خواهد بود.

فروش یا عرضه سهام شرکت های ساختمانی

طبق سیاست های کلی نظام ،برنامه های بانک مرکزی و قواعد بانکداری بین الملل، بانک ها موظفند سطح مالکیت در بنگاه های تحت مدیریت را کاهش دهند و نسبت به واگذاری سهم در شرکت های تابعه اقدام کنند. شرکت گروه مالی سپهر صادرات در راستای کمک به خروج بانک از بنگاهداری در تلاش است تا بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها در سهام شرکت های ساختمانی را کاهش دهد.

از آنجا که یکی از اهداف تأسیس گروه مالی کمک به بانک جهت خروج از بنگاهداری بوده و با عنایت به اینکه مشکلات چند سال گذشته مانع از تحقق این هدف شد لذا برنامه واگذاری شرکت های ساختمانی دربرنامه های آتی گروه مالی سپهرصادرات قرار دارد.تحقق این امر از راه های مختلفی از جمله عرضه سهام شرکت ها در بازار سرمایه یا فروش سهام آنها در خارج از بازار سرمایه و نیزفروش پروژه های شرکت ها امکان پذیر خواهد بود. وضعیت بازار املاک و بازار سرمایه در تحقق این مهم در کنار یافتن مشتریان بالقوه، کلیدی خواهد بود.

 

 

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده