تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۳۰۸۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

۲۵۰ معدن در استان زنجان بارنامه فروش ماده معدنی دریافت کردند

می متالز - استاندار زنجان گفت: اخذ بارنامه فروش ماده معدنی در این استان به رقم ۲۵۰ معدن افزایش پیدا کرده که این به معنی استخراج مواد کانی از این تعداد معدن و به فروش رساندن آنها است.
۲۵۰ معدن در استان زنجان بارنامه فروش ماده معدنی دریافت کردند

به گزارش می متالز، فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه یکی از شاخصه های مهم در حوزه فعالیت معادن استان، دریافت بارنامه به منظور فروش ماده معدنی است، افزود: سال ۹۷، اخذ بارنامه در این استان به تعداد ۱۲۰ معدن بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، آماده برای واگذاری یک باب معدن این استان با هشت میلیون تن ذخیره قطعی آلونیت (مواد اولیه آلومینیوم) به سرمایه گذار هستیم.

حقیقی با تاکید براینکه در حال حاضر سیاست ما خام فروشی مواد معدنی نیست، ادامه داد: اولویت ما این است که سرمایه‌گذار در این بخش، در کنار معدن یک واحد تولید و فرآوری نیز ایجاد کند تا مواد اولیه حاصله، خام فروشی نشود.

استاندار زنجان گفت: طی چند هفته اخیر نیز معدن زیرزمینی سولفوره انگوران به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و با عیار ۳۰ درصد، افتتاح و استخراج از آن آغاز شد.

حقیقی به دریافت حقوق دولتی از معادن استان زنجان اشاره کرد و افزود: اظهار داشت: سال‌ ۹۷ میزان دریافت حقوق دولتی از معادن این استان ۱۴ میلیارد تومان بود که اکنون به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

هم اکنون ۳۲۱ معدن با ۳۶ نوع ماده معدنی و ذخیره قطعی بیش از ۶۱۰ میلیون تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان زنجان فعال است. ۲۱درصد معادن استان دارای ماده معدنی فلزی، ۶۰ درصد غیرفلزی و ۱۹ درصد سنگ های تزیینی (نما) هستند.

بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر در معادن استان زنجان مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده