تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۳۰۹۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل "ایمیدرو" در بجنورد:

ادغام فولاد اسفراین با فولاد مبارکه سبب توسعه می‌شود

می متالز - مدیرعامل ایمیدرو گفت: در حال حاضر اگر فولاد اسفراین با فولاد مبارکه ادغام شود شاهد اتفاقات توسعه‌ای خوبی در این زمینه خواهیم بود.
ادغام فولاد اسفراین با فولاد مبارکه سبب توسعه می‌شود

مدیرعامل "ایمیدرو" در بجنورد: ادغام فولاد اسفراین با فولاد مبارکه سبب توسعه می‌شود

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور امروز با حضور در پنجمین جلسه شورای معادن خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت معدن "آلبلاغ" شهرستان اسفراین اظهار داشت: تمام مسوولیت‌هایی که بر عهده ایمیدرو در خصوص معدن آلبلاغ واگذار شده است را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه "اقدامات اکتشافی معدن آلبلاغ را یک ساله به اتمام می‌رسانیم" افزود: به دلیل اینکه در مناقصه نخست کسی تمایل به حضور نداشت، به زودی مناقصه دوم را برای حفاظت معدن آلبلاغ برگزار خواهیم کرد که در این راستا یازده و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل ایمیدرو در ادامه خاطرنشان کرد: 20 میلیارد تومان اعتبار به منظور اکتشافات معدن آلبلاغ از سوی ایمیدرو در سال جاری در نظر گرفته شده است اما برنامه وزارت صمت و ایمیدرو٬ مهیا کردن شرایط از جمله برقراری تسهیلات برای ورود بخش خصوصی به حوزه معادن است.

غریب‌پور از برداشت سالیانه 20 هزار تن سرب و 20 هزار تن روی از معدن آلبلاغ خبر داد و بیان داشت: فاز نخست شناسایی معدن آلبلاغ انجام و پروانه آن صادر شده است. همچنین 300 نمونه از این معدن برای آزمایش به آزمایشگاه مرکزی ارسال شده و به زودی نتیجه آن به خراسان شمالی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر صنعت در پایان از آمادگی سرمایه‌گذاری در فولاد اسفراین خبر داد و در این باره گفت: در حال حاضر اگر فولاد اسفراین با فولاد مبارکه ادغام شود شاهد اتفاقات توسعه‌ای خوبی در این زمینه خواهیم بود. لذا برای این حوزه نیز برنامه‌های ویژه در نظر داریم. ضمن اینکه احیا و تامین مالی معادن کوچک مقیاس خراسان شمالی در دستور کار وزارت صمت است.

به گزارش تسنیم؛ مجتمع فولاد و لوله‌گستر اسفراین دو مجموعه صنعتی مادر در استان خراسان شمالی هستند که واردات بی رویه کالاهایی که این دو مجموعه تولید می‌کنند و روند نامناسب خصوصی‌سازی٬ این مجموعه‌ها را تا مرز تعطیلی و ورشکستگی کشانده و اینک مدیرعامل شرکت ایمیدرو پیشنهاد ادغام آن‌ها با فولاد مبارکه اصفهان را می‌دهد.

عناوین برگزیده