تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۳۰۹۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تولید فولاد ایران ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است/ تلاش ایمیدرو برای توسعه صنعت خراسان شمالی

می متالز - معاون وزیر صنعت، از تحقق راهبرد «جهش تولید» در بخش فولاد کشور خبر داد و گفت: رشد تولید فولاد در ایران طی ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی قرارگرفته است.
رشد تولید فولاد ایران ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است/ تلاش ایمیدرو برای توسعه صنعت خراسان شمالی

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی اظهار کرد: تفاهم‌های جدیدی با استاندار خراسان شمالی انجام ‌شده که طی ۱۰ روز آینده با حضور تیمی از معاونین ایمیدرو در استان، جزییات این تفاهم‌نامه و اقداماتی جدید علاوه بر مفاد مورد توافق قبلی مشخص شده و به امضا می‌رسد.

وی ایجاد زیرساخت‌ها برای معادن، تأمین‌های مالی و ماشین‌آلات را ازجمله موارد کلی این تفاهم‌های جدید برشمرد و گفت: تعهدات پیشین ایمیدرو در برخی موارد به علت تحریم‌ها و مشکلات حضور فاینانسور تبدیل به پروژه‌های دیگری شده و برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها طی همین ۱۰ روز به استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون وزیر صمت همچنین در حوزه فعال‌سازی صنایع فولادی در استان و کشور گفت: تولید فولاد در ایران به‌عنوان درخشان‌ترین بخش صنعتی کشور شناخته می‌شود به‌نحوی‌که ظرفیت تولید فولاد کشور هم‌اکنون ۴۲ میلیون تن است و امسال تا ۳۲ میلیون تن تولید فولاد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به طرح جامع فولاد کشور اظهار کرد: در این طرح برای هرکدام از مناطق کشور ظرفیتی تعریف‌شده که در کنار یکدیگر زنجیره این مواد ارزشمند را کامل می‌کند.

غریب پور با تأکید بر اینکه صنعت فولاد کشور تاکنون دقیقاً منطبق بر این منشور حرکت کرده است، افزود: در بخشی از این منشور فولاد، تولید سالانه ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۸ میلیون تن گندله در نظر گرفته‌شده است.

وی از جهش تولید در فولاد نیز خبر داد و تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی رشد تولید فولاد در کشور ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی بوده است.

معاون وزیر صمت در انتها همچنین بر تقویت صنایع بومی خراسان شمالی تاکید کرد و این موضوع را با نگاه ویژه‌ای اعلام پیگیری کرد.

عناوین برگزیده