تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۳۰۹۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار:

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریورماه 1399

می متالز - پیش‌بینی بانک جهانی از نرخ رشد اقتصادی کشورهای درحال‌توسعه، میزان افت تولید ناخالص داخلی کشورهای موسوم به G20، رقم کسری حساب جاری آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری و نرخ تورم منطقه یورو در ماه گذشته میلادی جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام منتشر شده طی این یک هفته بوده‌اند.
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریورماه 1399

به گزارش می متالز، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

2.5 درصد

بانک جهانی: پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی کشورهای درحال‌توسعه جهان طی سال جاری میلادی به‌طور متوسط 2.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد که این میزان افت تولید ناخالص داخلی در کشورهای درحال‌توسعه جهان دست‌کم در 60 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

70 کشور و 20 درصد

بانک جهانی: حدود 70 کشور در جهان شرایطی عالی برای توسعه انرژی خورشیدی دارند. در این کشورها که مجموعاً 20 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند، امکان تولید انرژی خورشیدی با شرایطی یکنواخت و بدون نوسان در تمامی ماه‌های سال وجود دارد. گفتنی است بر اساس گزارش بانک جهانی، ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا جزو 70 کشور مذکور هستند.

83 میلیارد دلار

بانک جهانی: از سال 2016 تاکنون بانک جهانی و نهادهای وابسته بیش از 83 میلیارد دلار تسهیلات به طرح‌های مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تخصیص داده‌اند.

6.9 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی تولید ناخالص داخلی 20 اقتصاد بزرگ جهان موسوم به گروه 20 (G-20) به‌طور متوسط 6.9 درصد نسبت به دوره سه‌ماهه قبل کاهش یافته است.

7.7 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در ماه ژوئیه امسال متوسط نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD به 7.7 درصد رسیده است که این رقم در مقایسه با متوسط نرخ بیکاری این کشورها در ماه فوریه (قبل از فراگیر شدن بحران کرونا) تقریباً 2.5 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

9500 نفر

بلومبرگ: شرکت صنایع سنگین «مان» از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان قصد دارد در راستای اصلاحات ساختاری به‌منظور کاهش هزینه‌های خود، 9500 نفر از کارکنانش در آلمان و اتریش (تقریباً یک‌چهارم کل نیروهای شرکت) را تعدیل کند.

96.2 میلیارد یورو

بلومبرگ: دولت فدرال آلمان قصد دارد در راستای تأمین مالی برنامه‌های خروج از رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، در سال آینده میلادی 96.2 میلیارد یورو (حدود 114 میلیارد دلار) استقراض کند.

6.6 درصد

فایننشال تایمز: دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد که تولید ناخالص این کشور در ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل از آن 6.6 درصد افزایش یافته است. علی‌رغم این رشد اقتصادی قابل‌توجه که به لطف کاهش شدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا در بخش خدمات انگلیس حاصل شده است، تولید ناخالص انگلیس هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا دارد.

170 میلیارد دلار

رویترز: وزارت بازرگانی آمریکا کسری حساب جاری این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را بالغ بر 170 دلار اعلام کرد که این رقم در مقایسه با دوره سه‌ماهه قبل از آن حدود 53 درصد افزایش نشان می‌دهد.

12 درصد

ورلد استیل: به‌طور متوسط حدود 12 درصد از تولیدات فولاد جهان در هر سال، در بخش خودروسازی و قطعات به مصرف می‌رسد.

40 میلیارد دلار

سی‌ان‌ان: شرکت آمریکایی ان‌ویدیا که از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات نیمه‌هادی (مشخصاً تراشه‌های گرافیکی) در جهان به شمار می‌رود، برای خرید شرکت ARM که در همین زمینه فعالیت می‌کنند با شرکت ژاپنی سافت‌بانک به توافق رسیده است و 40 میلیارد دلار برای خرید شرکتARM به این هلدینگ ژاپنی پرداخت خواهد کرد.

0.2 درصد

یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه آگوست 0.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

27.9 میلیارد یورو و 25.8 میلیارد یورو

یورو استات: کشورهای منطقه یورو طی ماه ژوئیه مجموعاً 27.9 میلیارد یورو مازاد تجارت کالایی داشته‌اند. این رقم برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا 25.8 میلیارد یورو بوده است.

عناوین برگزیده