تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۳۱۲۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت صدور پروانه بهره برداری صنعتی و گواهی کشف معادن در سال جاری

می متالز - طی 5 ماهه امسال صدور پروانه بهره برداری صنعتی 5.5 درصد و صدور گواهی کشف معادن 6.1 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
افت صدور پروانه بهره برداری صنعتی و گواهی کشف معادن در سال جاری

به گزارش می متالز، مجوزهای صادره 5 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد با وجود رشد 40.3 درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی، تعداد پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده در این مدت 5.5 درصد کاهش داشته و به 2 هزار و 373 فقره رسیده است.

در این مدت 382 فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شده که نسبت به 5 ماهه سال قبل 5.4 درصد افت داشته است. همچنین صدور گواهی کشف معادن با کاهش 6.1 درصدی به 185 فقره رسیده است.در مقابل، صدور پروانه بهره برداری معادن با افزایش 11.5 درصدی به 262 فقره رسیده است.

طی 5 ماهه امسال 118 فقره جواز خدمات فنی و مهندسی توسط وزارت صنعت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.8 درصد افت داشته است.تعداد پروانه فنی و مهندسی صادر شده نیز با کاهش 9.1 درصدی همراه بوده و به 60 فقره رسیده است.

در مقابل، صدور جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی با رشد 16.7 درصدی به 7 مورد رسیده است. تعداد پروانه پژوهش مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی نیز معادل 3 فقره بوده است.

در مورد گواهی تحقیق و توسعه نیز باید به کاهش 61.2 درصدی طی 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کنیم. در این مدت 50 فقره گواهی تحقیق و توسعه صادر شده است. همچنین صدور پروانه تحقیق و توسعه نیز با افت 61 درصدی به 30 فقره رسیده است.

عناوین برگزیده