تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۳۱۳۱۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی نشست امروز کمیسیون عمران با حضور رئیس کمیته امداد را تشریح کرد:

حمایت ۱۵۰ هزار میلیاردی برای تأمین مسکن مددجویان

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون عملکرد کمیته امداد در بحث تأمین مسکن مددجویان مورد بررسی قرار گرفت.
حمایت ۱۵۰ هزار میلیاردی برای تأمین مسکن مددجویان

به گزارش می متالز، البرز حسینی در تشریح نشست عصر امروز(سه شنبه 18 شهریورماه) کمیسیون عمران مجلس، گفت: نشست امروز با حضور مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، در این جلسه، رئیس این کمیته گزارشی را درباره اقدامات صورت گرفته، مشکلات و برنامه های پیش رو ارائه کرد.

سید البرز حسینی

حدود 280 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیاز به مسکن دارند

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون عمران، موضوع اشتغال زایی و مسکن مددجویان کمیته امداد مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس آمارهای ارائه شده، در شرایط کنونی حدود 280 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیاز به مسکن دارند که خوشبختانه با تفاهم کمیته امداد، وزارت راه و شهرسازی و مسئولانی استان قرار است که حدود 48 هزار واحد از مسکن مهر برای تأمین مسکن مددجویان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی موضوع تأثیر شیوع بیماری کرونا در افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: تا پیش از شیوع بیماری کرونا، جمعیت مددجویان کمیته امداد حدود 5 میلیون نفر بود که پس از شیوع بیماری، حدود 98 هزار نفر به این آمار افزوده شده است.

 

حمایت 150 هزار میلیاردی بنیاد مستضعفان و کمیته امداد برای تأمین مسکن مددجویان

حسینی افزود: در بحث قیمت مسکن های در نظر گرفته شده برای مددجویان کمیته امداد نیز مقرر شد که با کمک اعتباری 50 هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و کمک اعتباری 100 هزار میلیارد تومانی کمیته امداد بخش قابل توجهی از هزینه کمک ودیعه مسکن مددجویان تأمین شود، زیرا این خانوارها به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت هزینه تأمین مسکن را ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون نیز برای حمایت از تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد اعلام آمادگی کردند تا موارد مذکور در طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن گنجانده شود.

عناوین برگزیده