تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۳۱۳۴۴
نائب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس مطرح کرد

تلاش مجلس یازدهم برای رفع موانع اقتصاد دیجیتال

می متالز - نائب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان می‌گوید از آنجایی که مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال دارد، طرحی با موضوع مدیریت فضای مجازی تدوین و به امضای ۷۰ نفر از نمایندگان رسید.
تلاش مجلس یازدهم برای رفع موانع اقتصاد دیجیتال

مجتبی رضاخواه

به گزارش می متالز، مجتبی رضاخواه رییس کمیته فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و نائب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان صبح امروز (پنجشنبه 20 شهریورماه) از شرکت ایرانسل و دیتا سنتر آن بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این اپراتور و مشکلات آن قرار گرفت.

مجتبی رضاخواه در تشریح نشست مشترک خود با مدیرعامل ایرانسل، گفت: از آنجایی که مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال دارد، طرحی با موضوع بهبود مدیریت فضای مجازی تدوین و به امضای 70 نفر از نمایندگان رسید تا بتوان پس از تصویب، موانع موجود در این حوزه را رفع کرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس یازدهم در تلاش است تا در صورت لزوم با تصویب قوانین جدید، مشکلات مربوط به اقتصاد دیجیتال را برطرف کند، از سوی دیگر کمک به تحقق این مهم از طریق نظارت بر اجرای قوانین، دستور کار دیگر وکلای ملت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها، ارائه خدمات و محتوا در فضای مجازی نیازمند توسعه و توجه ویژه است، افزود: شرکت ایرانسل در سال‌های اخیر پیشرفت مناسبی در توسعه زیرساخت و خدمات داشته، اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید شرایط مناسبی را برای توسعه زیرساخت‌های اپراتورها متناسب با نیاز کشور فراهم کند؛ در غیر این‌ صورت اپراتورها در سال‌های آینده در ارائه خدمات با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

 

آیا اپراتورها نقشی در عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات دارند؟

رضاخواه با طرح این پرسش که آیا اپراتورها نقشی در عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات دارند؟ ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تعریف مشخصی از شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های آن ارائه دهد و نقش اپراتورها در عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات را مشخص کند.

به زعم این نماینده مردم در مجلس یازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز اپراتوها اهمیت ویژه‌ای قائل شود.

وی درباره وضعیت ارائه سرویس‌ها و خدمات توسط ایرانسل، تصریح کرد: هرچند ایرانسل و همراه اول برای ارائه خدمات و سرویس‌های مناسب، سوپر اپلیکیشن روبیکا را طراحی کردند اما افزایش کارایی این سوپر اپلیکیشن برای تامین نیازهای مردم نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مرتبط است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اگرچه در حوزه ارائه خدمات ارزش افزوده تخلفاتی صورت گرفت اما به جای برخورد با متخلفان، این خدمات به صورت کلی متوقف شد و افرادی که در این زمینه مشغول فعالیت‌های قانونی بودند و محتوای مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دادند نیز با مشکلات بسیار روبه‌رو شدند.

عناوین برگزیده