تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۳۱۴۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت ملی صنایع مس ایران مجری فرآوری کودهای فسفاته شد

می متالز - مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت تفاهم نامه مشترک بین وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح خودکفایی تولید و توزیع کودهای فسفاته به امضا رسید و شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مجری فرآوری این محصول تعیین شده است.
شرکت ملی صنایع مس ایران مجری فرآوری کودهای فسفاته شد

به گزارش می متالز، حمید رسولی افزود: در حوزه کودهای فسفاته که در گروه کودهای کشاورزی به شمار می آید متاسفانه وابسته به واردات هستیم و سالیانه مقادیر زیادی از این نوع کود در گریدهای TSP و DAP وارد کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: آنچه که کشور را در سال های گذشته در این نهاده مهم کشاورزی وابسته کرده عمدتا دو عامل مهم بوده که شامل کمبود خاک فسفات و واحدهای فرآوری کننده برای تبدیل خاک فسفات به کود های فسفاته است.

رسولی ادامه داد: در مذاکرات انجام شده با شرکت ملی صنایع مس ایران در یک تفاهم نامه مشترک توافق شد دغدغه تامین خاک فسفات را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی رفع کند و زمینه ایجاد سخت افزار های لازم و واحد فرآوری که بتواند در سه گرید TSP، SSP و DAP، کودهای فسفاته را تولید کند را شرکت ملی صنایع مس ایران عهده دار شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: بر مبنای این تفاهم نامه فروش و خرید تضمینی تولیدات را شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی کشور، تعهد و تضمین می کند.

رسولی تاکید کرد: همواره واردات کودهای فسفاته یکی از چالش‌های بخش کشاورزی بوده و تفاهم نامه مشترک امروز میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی می‌تواند این دغدغه را رفع کند.

وی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید گرید SSP از سال آینده عملیاتی می‌شود و طی دو تا سه سال آینده تولید گرید TSP و حداکثر طی ۳ تا ۵ سال به تولید گرید DAP خواهیم رسید و کشور در حوزه تولید و تامین کودهای فسفاته به خودکفایی دست می یابد.

عناوین برگزیده