تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۳۱۴۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فهرست فولادسازان متخلف در اختیار قوه قضاییه

می متالز - عرضه کافى فولاد در بورس کالا تنها راه نجات بازار است.
فهرست فولادسازان متخلف در اختیار قوه قضاییه

به گزارش می متالز، مصطفی عبدالهی مدیرعامل نورد گرم فلز و عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه روند عرضه های قطره چکانی فولادسازان در بورس کالا منجر به رشد قیمت فولاد شده، گفت: تا زمانی که میزان عرضه شمش فولاد در بورس پاسخ گوی میزان تقاضای واقعی نباشد، بازار همچنان عطش داشته و تنها تداوم عرضه در بورس به صورت منظم با حجم مکفی بازار را متعادل کرده و تعدیل کننده قیمت خواهد بود.
عبدالهی تاکید کرد: عرضه های مستمر و مناسب فولادی ها در بورس کالا قطعا باعث ریزش بازار خواهد شد در حالی که عرضه های قطره چکانی تنها بر عطش بازار می افزاید.
وی با اشاره به اینکه درخواست انجمن نوردکاران فولادی عرضه یک میلیون و 200 هزار تن شمش در بورس کالا بوده گفت: این درحالی است که وزارت صمت با عرضه 680 هزار تن به صورت ماهانه موافقت کرده اند که البته همین میزان کف عرضه نیز از سوی برخی واحدها رعایت نمی شود.
این عضو انجمن نوردکاران ادامه داد: به عقیده ما اراده ای در وزارت صمت دیده نمی شود تا از طریق نهادهای حکومتی یا تعزیرات بر تولیدکنندگان متخلف شمش فشار وارد نماید در حالی که اگر چند تن از آنان متحمل پرداخت جریمه شده یا تولید آنان متوقف و انبارهایشان توقیف می شد شاهد این گونه رفتارها از سوی برخی تولیدکنندگان نبودیم.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه در این امر ورود کرده گفت: حضور دادستانی و قوه قضائیه به موضوع عدم رعایت کف عرضه برخی فولادسازان در بورس کالا که لیست آن نیز در اختیار قوه قضائیه قرار دارد، منجر به ثبات عرضه ها و بهبود بازار فولاد خواهد شد.

عناوین برگزیده