تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۳۱۵۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اکتشاف معادن خلخال به قرارگاه خاتم واگذار می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ادامه عملیات مطالعه و اکتشاف زون معدنی خلخال به قرارگاه خاتم سپاه واگذار می‌شود.
اکتشاف معادن خلخال به قرارگاه خاتم واگذار می‌شود

به گزارش می متالز، رامین صادقی روز دوشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: با توجه به تاخیر بیش از اندازه از سوی شرکت اکتشاف معادن خلخال در اجرای طرح مطالعه و شناسایی معادن این منطقه با هماهنگی انجام شده با استانداری اردبیل ادامه مطالعه ،اکتشاف و زمینه‌سازی برای بهره‌برداری از معادن زون معدنی قزل‌اوزن در این شهرستان بزودی به قرارگاه خاتم سپاه واگذار خواهد شد. 

وی گفت: عملیات اجرایی مطالعه و اکتشاف ۲ زون معدنی موجود در مشگین‌شهر و خلخال از سوی شرکت امیدرو از سال ۹۳ آغاز و به علت طولانی شدن زمان اجرای پروژه از سوی این شرکت تاکنون نتیجه‌ای که منجر به واگذاری بهره‌برداری از این معاون به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شود عاید نشده است.

وی اظهارداشت: نتایج اولیه مطالعات زون معدنی قزل‌اوزن خلخال حاکی از وجود معادن غنی قلز از جمله مس ،روی و رگه‌هایی از طلا در این زون است و با واگذاری ادامه مطالعه و اکتشاف معادن به قرارگاه خاتم که هم‌اکنون قرارداد آن در حال تنظیم است زمینه برای بهره‌برداری از این معاون و همچنین راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری این گونه فلزات جهت اشتغال مردم منطقه در حال فراهم شدن است.

صادقی گفت: با توجه به خواسته مسوولان شهرسنتان از اداره کل صمت استان اردبیل مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی معاون سنگ و شن و ماسه این شهرستان به مناطق دیگر کشور و در جهت پیشگیری از تخریب آسفالت جاده‌های منطقه ناشی از تردد کامیون‌ها و تریلرهای سنگین حامل سنگ‌های معدنی ، شن و ماسه خام این اداره کل از این پس تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری از معادن خلخال را مشروط به راه‌اندازی واحدهای فرآوری معادن از سوی سرمایه‌گذاران بهره‌بردار از معادن این منطقه می‌کند.

رییس سازمان صمت استان اردبیل افزود: علاوه بر این بخشی از پهنه‌های معدنی استان به شرکت ملی مس واگذار شده که قسمت‌هایی از زون معدنی قزل‌اوزن خلخال نیز شامل این واگذاری است.

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اعلام آمادگی استانداری جهت همکاری با مسوولان خلخال برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی این شهرستان افزود: واگذاری اکتشاف معادن این منطقه به قرارگاه خاتم با توجه به کم‌کاری شرکت امیدرو رسیدن به اهداف اشتغال‌زایی در بخش معادن این منطقه را سرعت می‌بخشد.

امام جمعه خلخال هم  گفت: عملیات اکتشاف و بهره‌برداری از معادن غنی زون معدنی خلخال توسط قرارگاه خاتم خواسته مردم این منطقه بوده و اجرای این کار توسط این قرارگاه زمینه ایجاد اشتغال مناسب در منطقه را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام کریم اسدی از تلاش‌های استاندار  اردبیل برای تحقق این امر مهم تقدیر کرد و افزود: فعال شدن بخش معدن در خلخال به  رفع مشکل بیکاری در خلخال کمک خواهد کرد.

عناوین برگزیده