تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۳۱۷۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو شورای عالی بورس و مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت تاکید کرد:

حمایت از بازار سرمایه ادامه دارد

می متالز - همواره حمایت از بازار سرمایه از جانب مسوولان و متولیان این بازار به منظور اعتمادبخشی و ایجاد ثبات در این بازار، تداوم خواهد داشت.
حمایت از بازار سرمایه ادامه دارد

حمایت از بازار سرمایه ادامه دارد

به گزارش می متالز، بورس تهران امروز حال عجیبی دارد. در حالی که ارزش معاملات تا این لحظه از ۲۰ هزار میلیارد تومان هم عبور کرده و صف های خرید پر حجمی در برخی نمادهای بازار مثل "فولاد" و "فملی" مشاهده می شود و شاخص کل بیش از ۱۵ هزار واحد مثبت است؛ اما بسیاری از نمادهای بازار هم سرخ پوش هستند و شاخص کل هم وزن افت بیش از ۳ هزار واحدی داشته است.
این وضعیت به خوبی نشان می دهد ترس سهامداران که ریشه در ریزش های ۳ هفته ای بازار سرمایه داشته، هنوز ادامه دارد و شاید بسیاری از فعالان بازار سرمایه خصوصا سرمایه گذاران خرد، مترصد فرصتی برای فروش و خروج از این بازار هستند.

روح الله حسینی مقدم مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت در رابطه با وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به اینکه در دو هفته گذشته، ریزش های زیادی در قیمت سهم های بازار تجربه کردیم؛ قاعدتا در شرایط کنونی با در نظر گرفتن اینکه متغیرهای اثرگذار بر این بازار، وضعیت با ثباتی داشته اند؛ انتظار ریزش سنگینی در این بازار نمی رود.

وی افزود: تجربه نشان داده همواره باید سرمایه گذاری در بازار سرمایه با نگاه بلندمدت و استراتژی های مناسب و خرید و فروش سهام در صنایع مختلف که ارزنده هستند، باید صورت بگیرد. حالا هم سرمایه گذاری ها باید به همین شیوه باشد و سرمایه گذاران باید نگاه بلندمدت داشته باشند. متغیرهایی مثل انتخابات ریاست جمهوری بعدی، سیاست های دولت و... سیاست های اثرگذار بر بازار سرمایه ما هستند که باید با تحلیل این متغیرها، استراتژی مناسبی اتخاذ کرد.

عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که "آیا حمایت از بازار سرمایه ادامه خواهد داشت" گفت: قطعا همیشه هدف اصلی متولیان بازار سرمایه، ایجاد ثبات در این بازار بوده؛ چون ثبات کمک می کند تا سرمایه گذاران استراتژی مناسب تری در این بازار اتخاذ کنند. همواره حمایت از بازار سرمایه از جانب مسوولان و متولیان این بازار به منظور اعتمادبخشی و ایجاد ثبات در این بازار، تداوم خواهد داشت.

حسینی مقدم اضافه کرد: مجموعه بانک ملت و گروه مالی ملت همیشه در بازار سرمایه بعنوان حامی این بازار در شرایط لازم، ورود کرده اند و در ایام گذشته هم اقدامات حمایتی صورت گرفته است. اما شاید تامین سرمایه ملت به سبب متفاوت بودن شرایط ساختاری خود، نتواند به اندازه گروه مالی ملت و بانک ملت، در حمایت از بازار سرمایه موثر باشد.

عناوین برگزیده