تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۱۷۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون بانک تجارت؛

برخی از معادن از بعد اقتصادی ارزش بهره‌برداری ندارند

می متالز - معاون مدیرعامل بانک تجارت گفت: امروز برخی از معادن با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری از بعد اقتصادی ارزش لازم را ندارند و از بعد سرمایه‌گذاری نیازمند ارزیابی کارشناسی است.
برخی از معادن از بعد اقتصادی ارزش بهره‌برداری ندارند

به گزارش می متالز، «حمیدرضا شریفیان» روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و این بانک افزود، پوشش ریسک فعالیت های معدنی از لحاظ بانکی باید با ارزیابی های همه جانبه همراه باشد.

وی افزود: هنگامی که یک فعال معدنی خواستار دریافت تسهیلات باشد و پروانه بهره برداری را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار می دهد، باید از لحاظ سرمایه گذاری در کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

امروز از مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن دارای پروانه بهره برداری در سطح کشور، تعداد پنجهزار و ۶۰۰ معدن فعال و بقیه غیرفعال محسوب می شوند.

شریفیان اضافه کرد: اکنون بانک تجارت دارای چهارمین بنگاه از لحاظ سرمایه در بورس به حساب می آید و هشت تا ۱۰ درصد نقدینگی کشور را در اختیار دارد. 

وی ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه دو طرف فرصتی برای همکاری وسیع تر با جامعه مهندسین و فعالان معدنی را فراهم سازد و زمینه رونق فعالیت در بخش صنعت و معدن را به دنبال داشته باشد.

 اکنون ارزش تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی کشور بیش از ۲۲ میلیارد دلار برآورد می شود و از این بخش با توجه به ظرفیت های بسیار بالایی که دارد به عنوان  یکی از جایگزین های مطمئن برای درآمدهای نفتی، ایجاد اشتغال، توسعه مناطق محروم و...به حساب می آید.

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیرنفتی سال گذشته بیش از ۲۰ درصد ارزیابی شد.

شریفیان ابراز امیدواری کرد: استفاده از ابزارهای مالی پولی در همکاری دو جانبه با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در دستور کار قرار گیرد تا پیامد هزینه کمتری را به دنبال داشته باشد.

تفاهم نامه همکاری یاد شده توسط «تقی نبئی» رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و حمید رضا شریفیان در محل بانک تجارت به امضا رسید. 

عناوین برگزیده