تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۳۱۸۴۹
سرویس خبر : انرژی

نخستین قرارداد واگذاری لیسانس ایرانی MTP امضا می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن میان این شرکت و پتروشیمی فاتح کیمیا در روز پنجشنبه (سوم مهرماه) خبر داد.
نخستین قرارداد واگذاری لیسانس ایرانی MTP امضا می‌شود

به گزارش می متالز، علی پژوهان از امضای قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول (MTP) با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن خبر داد و گفت: آیین این امضای قرارداد بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا فردا (پنجشنبه، سوم مهرماه) در ماهشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فردا توانمندی‌های شرکت، امکانات و تجهیزات، توان دانشی و مهندسی و عملکرد پایلوت نیمه صنعتی MTP برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی نیز رونمایی خواهد شد، افزود: این دمو پلنت تمام المان‌های یک واحد صنعتی را به‌طور کامل دارد و نشان‌دهنده توانمندی و آمادگی فنی و مهندسی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ارائه لیسانس و اسناد مهندسی واحدهای MTP است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه همزمان با توسعه دانش‌فنی MTP، دانش فنی تولید همه کاتالیست‌های مورد نیاز این واحد نیز کسب و داخلی‌سازی شده است، ادامه داد: در توسعه طرح‌های تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی و پروپیلن از متانول هم در بخش دانش‌فنی فرآیند و هم در بخش کاتالیست‌های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

پژوهان یادآور شد: پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به توانمندی‌های کنونی از ۱۵ سال پیش آغاز شده است و ما امروز توان آن را داریم که بسته به ظرفیت طرح ۶ تا ۱۰ ماه اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول را به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم.

عناوین برگزیده