تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۳۲۰۲۰

راه اندازی خط دریایی به کویت و عراق از بندر آبادان

می متالز - مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی خط دریایی جابه جایی ۲۰۰ مسافر به کویت در هفته امکان‌پذیر باشد
راه اندازی خط دریایی به کویت و عراق از بندر آبادان

به گزارش می متالز، رضا سفاری در نشست خبری حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های بنادر خوزستان، با بیان اینکه بنادر این منطقه شامل آبادان، اروندکنار و چوئبده است، اظهار داشت: ظرفیت بندر آبادان ۶ هکتار و وسعت بارانداز این منطقه ۲.۶ هکتار است.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی بندر آبادان ۹۰۰ هزار تن و ظرفیت واقعی آن به ۶۰۰ هزار تن می‌رسد. مجموع ظرفیت این سه بندر به بیش از ۲ میلیون تن است. در بندر آبادان ۶ پست اسکله و در چوئبده ۲ پست اسکله و در اروند هم ۲ پست اسکله وجود دارد که در حال حاضر یک پست اسکله بتنی هزار تنی در حال ساخت است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به پروژه‌های ساخته شده و در حال ساخت ادامه داد: ۹۰ میلیارد تومان پروژه در حال ساخت است که برخی از این پروژه‌ها هم به اجرا رسیده‌اند. یکی از پروژه‌ها ساخت ۳ باب انبار ۲ هزار متری به ارزش ۲۳ میلیارد تومان است که با اجرای این پروژه‌ها ظرفیت بنادر سه برابر خواهد شد و در این مدت وسعت بنادر از ۵ هزار متر مربع به ۱۵ هزار متر مربع می‌رسد.

سفاری افزود: پروژه دیگر راه اندازی سیستم مانیتورینگ اطفای حریق با اعتبار ۱۸۱۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ترمینال مسافری به وسعت ۸۲۰ متر مربع در حال بازسازی است، گفت: میزان اعتبار این پروژه ۱.۵میلیارد تومان است و به زودی خط مسافری کویت و عراق راه اندازی می‌شود.

سفاری افزود: پیش بینی جابه‌جایی ۲۰۰ مسافر در هفته به کویت می‌شود و این خط سه روز در هفته خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به ساخت ترمینال مسافری الواسلیه در عراق گفت: با ساخت این ترمینال خط دریایی آبادان-الواسلیه فعال می‌شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده