تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۳۲۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم افت قیمت انس طلای جهانی

می متالز - قیمت هر اونس طلا امروز (پنجشنبه، سوم مهرماه) با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۸۵۵ دلار و ۳۸ سنت رسید.
تداوم افت قیمت انس طلای جهانی

به گزارش می متالز، به دنبال ادامه تقویت دلار و در حالی که سرمایه گذاران چندان از ارائه بسته های محرک مالی جدید به منظور تقویت روند ترمیم اقتصاد آمریکا مطمئن نیستند، قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۸۵۵ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم ۱۸۴۷ دلار و ۹۹ سنت پایین آمده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با نیم درصد کاهش به ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۸ هفته اخیر باقی ماند، زیرا نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصادی در امریکا و اروپا بار دیگر نگرانی ها از تبعات موج دوم شیوع کرونا را برانگیخت و سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری امن در بازار دلار شد. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «طلا نمی تواند از زیر سلطه دلار بیرون بیاید و این مساله در مورد تمام دارایی های صادق است.»

در همین حال مقامات فدرال رزرو در تلاش اند سرمایه گذاران را قانع کنند که تا سال ها و به منظور کاستن از نرخ بیکاری قصد دارند سیاست پولی را انبساطی نگه دارند.

مویا گفت: «به نظر می رسد که فدرال رزرو خیلی تمایلی به انجام اقدامات فوری ندارد… بنابراین بعید است در کوتاه مدت اقدام محرک مالی خاصی صورت گیرد.»

پس از آنکه آمارهای جدید نشان داد که میزان فعالیت های تجاری در آمریکا و اروپا طی ماه سپتامبر کند شده است، خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصادی به یاس مبدل شده است.

عناوین برگزیده