تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۳۲۰۴۳
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت برنت کاهشی شد

می متالز - قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت کاهشی شد

به گزارش می متالز، به‌دنبال نگرانی‌ها درباره کند شدن روند ترمیم اقتصاد آمریکا همزمان با تداوم شیوع کرونا و در حالی که موج جدید کرونا در اروپا سبب وضع محدودیت‌های مسافرتی جدید در چند کشور شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۷۸ درصد افت به ۳۹ دلار و ۶۲ سنت به ازای هر بشکه رسید.

در حالی که سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن روی آورده‌اند، نگرانی‌ها درباره میزان تقاضا و چشم‌انداز اقتصادی در سایه بحران کرونا سبب شده است ارزش دلار افزایش یابد و همین مساله به افت قیمت نفت دامن زده است. تقویت ارزش دلار سبب کاهش جذابیت خرید نفت برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد مقدار ذخیره‌سای‌های نفت خام و سوخت در امریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد اندکی افزایش بود. میزان ذخایر بزنین آمریکا با کاهشی بیش از حد انتظار روبه‌رو بوده و ۴ میلیون بشکه افت کرده است. مقدار ذخیره‌سازی‌های میعانات گازی نیز ۳.۴ میلیون بشکه افت کرده که رقمی غیرمنتظره بوده است.

با این حال، تقاضا برای سوخت در آمریکا به‌دلیل شیوع کرونا و محدود شدن مسافرت‌ها همچنان پایین است.

قیمت‌ها پس از آن کاهش یافته که میزان فعالیت‌های تجاری در آمریکا طی ماه سپتامبر کاهش یافته، مقام‌های بانک مرکزی نگرانی‌هایی را درباره توقف روند ترمیم اقتصادی مطرح کرده‌اند و آلمان و انگلیس محدودیت‌هایی را برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا در نظر گرفته‌اند. همه این عوامل سبب تضعیف چشم‌انداز تقاضا برای انرژی شده است.

عناوین برگزیده