تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۳۲۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در 5 ماه امسال محقق شد:

ارزش صادرات بخش معدن به ۲.۱ میلیارد دلار رسید

می متالز - ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در پنج ماه نخست امسال به رقم دو میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار رسید که از این رقم بیش از ۵۰ درصد سهم زنجیره فولاد و تولیدات فولادی مرتبط است.
ارزش صادرات بخش معدن به ۲.۱ میلیارد دلار رسید

به گزارش می متالز، برپایه اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم تجارت خارجی کشور در پنج ماه نخست امسال به ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که در این مدت ۵۲ میلیون تن انواع کالا صادر شد.

آمارهای مورد بررسی نشان می‌دهد در پنج ماه امسال بیش از سه میلیون تن زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به ارزش افزون بر یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار به بازارهای هدف، صادر شد.

حجم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش به رقم بیش از ۱۵ میلیون و ۶۹۹ هزار تن رسید که در سرفصل «سایر معدن وصنایع معدنی» با رقم سه میلیون و ۴۶۶ هزار تن بیشترین حجم را به خود اختصاص داد.

با توجه به شرایط تحریم و بحران کرونا، افت ارزش صادرات در دوره این گزارش دور از انتظار نیست، اما در زمینه زنجیره آلومینیوم و محصولات آن، شرایط متفاوت رقم خورد با صدور ۳۹.۲ هزار تن به ارزش ۶۳.۵ میلیون دلار محقق شد که از نظر وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۷۴ و ۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ارزش واردات بخش معدن ۱.۲ میلیارد دلار

بررسی آمار این گزارش حاکی از واردات یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون دلار در بخش معدن وصنایع معدنی در دوره پنج ماهه نخست امسال است که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش دو درصدی دارد.

افزون براین حجم واردات در مدت این گزارش به یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن رسید که افزایش ۱۵ درصدی را نسبت به پنج ماه نخست پارسال ثبت کرد.

بیشترین رشد واردات مربوط به زنجیره مولیبدن با رشد ۷۴۴ درصدی نسبت به پنج ماه نخست پارسال و به ارزش ۳۱۰ هزار دلار است.

حجم واردات کشور هم در پنج ماه نخست امسال به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

عناوین برگزیده