تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۵۹
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۳۲۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در نهبندان ثبت شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: ۱۰ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد تومان امسال در این شهرستان صادر شده است.
۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در نهبندان ثبت شد

به گزارش می متالز، رضا اردونی روز چهارشنبه افزود: این تعداد جواز تاسیس با اشتغال ۴۳۶ نفر در ۶ ماه نخست امسال صادر شده است.

وی بیان کرد: این مجوزها در رابطه با تولید شمش طلا، منیزیت دانه‌بندی، پروکروم، بتن آماده و محصولات سنگی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: همچنین از ابتدای امسال یک فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی درخصوص منیزیت در این شهرستان صادر شده که این واحد تولیدی با ظرفیت ۶ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: هشت طرح صنعتی و جوار معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان مرزی در دست اجرا است.

اردونی افزود: این طرح‌ها به طور میانگین بین ۱۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آنها برای بیش از ۳۰۰ نفر در شهرستان نهبندان شغل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ فقره پروانه اکتشاف معدن هم در نهبندان صادر شده است گفت: از این تعداد سه پروانه در زمینه اکتشاف سنگ‌های تزیینی، پنج فقره درخصوص اکتشاف کانی‌های فلزی، یک مورد کرومیت و یک مورد منگنز صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان افزود: در این مدت سه فقره گواهی کشف با مجموع سرمایه‌گذاری حدود پنج میلیارد ریال صادر شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال یک فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است گفت: این پروانه در زمینه استخراج مس بود که برای ۹ نفر شغل ایجاد شد.

اردونی اظهار داشت: تاکنون ۱۲۷ پروانه بهره‌برداری معدنی با ۸۴ میلیون تن ذخیره قطعی و برداشت سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در شهرستان نهبندان صادر شده است.

وی افزود: نهبندان رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد  و ۲۲ ماده معدنی در این شهرستان شناسایی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در نهبندان ثبت شد

عناوین برگزیده