تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۳۲۱۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مصرف زغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن اصفهان استراتژیک است

می متالز - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: مصرف ذغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن استراتژیک بوده و افزایش خرید ذغال سنگ با کیفیت از استان کرمان جدی است.
مصرف زغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن اصفهان استراتژیک است

به گزارش می متالز، منصور یزدی‌زاده در جلسه با باقر نیک‌طبع مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغال سنگ کرمان منعقد شده بسیار راهگشاست.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان مهمترین مصرف کننده زغال کشور و استان کرمان است گفت: سالی یک میلیون و 700 هزار تن مصرف زغال داریم و خیلی دوست داریم تا شرایط به وجود آید که شاهد واردات زغال به‌دلیل کیفیت زغال سنگ نباشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه هزینه تولید در ذوب آهن اصفهان بالاست چرا که انرژی ما صرف نوع زغال می‌شود افزود: ذوب آهن اصفهان با شرکت‌های زغال سنگ در یک قایق هستند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های ما تابع قیمت‌های جهانی است و در این شرایط انتظار حمایت از معادن داخل کشور منطقی نیست ادامه داد: باید کمک کنیم کیفیت را افزایش بدهیم.

یزدی‌زاده با عنوان اینکه 50 درصد قیمت تمام شده ما مربوط به زغال است گفت: حمایت از شرکت‌های زغال سنگی مورد تاکید ذوب آهن اصفهان است.

وی ادامه داد: با بازدیدی که امروز از تعدادی از معادن زغال سنگ استان کرمان انجام شد به تامین زغال حرارتی از داخل کشور و از استان کرمان امیدوار شدیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه به شدت نیاز داریم که تولید زغال با کیفیت در کشور را پیگیری کنیم و افزایش کمی تولید زیاد مطرح نیست افزود: برای افزایش خریدزغال سنگ با کیفیت از استان کرمان جدی هستیم و بازدید امروز در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی در قیمت و پرداخت‌ها ایجاد شده که باید از آن استفاده کرد گفت: حمل و نقل زغال به سمت ذوب آهن اصفهان مشکلاتی دارد اما این مشکلات نباید مانع رسیدن زغال به اصفهان باشد.

یزدی‌زاده تصریح کرد: مصرف زغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن اصفهان استراتژیک است و باید به‌موقع به سمت اصفهان منتقل شود.

عناوین برگزیده