تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۲۱۷۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت خام برنت بالای ۴۲ دلار دادوستد شد

می متالز - قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.
قیمت نفت خام برنت بالای ۴۲ دلار دادوستد شد

به گزارش می متالز، به‌ دلیل نگرانی‌ها درباره شیوع دوباره کرونا در کشورهای مختلف و آثار آن بر تقاضای نفت قیمت نفت باوجود افزایش نسبی در روز جمعه در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفته است. افزایش صادرات نفت لیبی نیز در افت قیمت موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱۶ سنت رشد به ۴۰ دلار و ۴۷ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در آستانه ثبت افت هفتگی ۲.۵ درصد قرار دارد و نفت خام آمریکا نیز این هفته احتمالا حدود ۱.۵ درصد کاهش خواهد یافت. قیمت هر دو شاخص نفتی همچنین در مسیر ثبت یک کاهش ماهانه است که اولین کاهش قیمت ماهانه نفت برنت در ۶ ماه اخیر به شمار می رود.

یک نفتکش حامل نفت لیبی روز پنجشنبه از یکی از ۳ پایانه نفتی این کشور که طی روزهای اخیر بازگشایی شده به سمت بازارهای خارجی حرکت کرده و انتظار می رود در روزهای آتی تعداد این محموله ها بیشتر شود.

در آمریکا، که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را به ثبت رسانده و بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، تعداد ادعاهای بیکاری در هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته و این نشان می دهد ترمیم اقتصادی متوقف شده و همین تقاضا برای مصرف انرژی را کاهش داده است.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد تقاضا برای سوخت در آمریکا به دلیل محدودیت‌های سفر کاهش قابل توجهی داشته است. میانگین چهار هفته‌ای تقاضای بنزین در هفته گذشته ۹ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بود.

در دیگر نقاط جهان، افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در حال رکورد شکنی است و محدودیت‌های جدیدی اجرا شده است که احتمالا میزان سفر و تقاضا برای مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

عناوین برگزیده