تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۳۲۲۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عظیمی خبر داد:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس در نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۰

می متالز - مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: در نهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس 2020) طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، دستاوردهای این طرح و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس در غرفه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معرفی خواهند شد.
معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس در نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، سید رضا عظیمی با اشاره به اینکه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس حضور فعالی در نمایشگاه ماینکس 2020 خواهد داشت، افزود: قصد داریم در قالب بنرهایی اطلاعات مربوط به معادن کوچک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این معادن را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای اجرای این طرح از ابتدای سال 97 تاکنون معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کوچک، استانداردسازی روش‌های معرفی این فرصت‌ها، ایجاد ارتباط بین معدنداران کوچک، سرمایه‌گذاران و معدنکاران بزرگ و ایجاد هم‌افزایی بین این سه حوزه بوده است. در قالب اجرای طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه که تا پیش از این مغفول مانده بود، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

عظیمی تاکید کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کوچک به صنایع معدنی باعث اتصال زنجیره تولید از بخش معدن تا صنایع معدنی شده و حاشیه سود مربوط به ارزش افزوده ماده معدنی در کل زنجیره تقسیم می‌شود.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس توضیح داد: در سال 98 این طرح به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی معرفی شد و در فاز نخست قرار بود 500 معدن کوچک مقیاس در قالب این طرح احیا شوند که تاکنون حدود 200 معدن احیا و 86 معدن آن فعال نهایی شده است. ادامه این طرح که مدت زمان اجرای آن 5 سال تعیین شده است، بستگی به بازخورد نتایج طرح و نظر حاکمیت دارد اما نکته اصلی این است که اجرای این طرح بدون حمایت معاونت معدنی وزارت صمت ممکن نیست. با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شده و فرصت‌های زیادی که در آن وجود دارد، امیدواریم معاونت معدنی از ادامه اجرای این طرح حمایت کند.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX 2020) و نهمین نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (iMat 2020) بطور همزمان از ۸ تا ۱۰ مهر ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده