تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۳۲۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاتمی عنوان کرد؛

توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل پژوهشی، تکنولوژی و طراحی حوزه صنعت

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با حل مسائل بسیاری در حوزه پژوهشی، تکنولوژی و طراحی، نیاز ما را رفع کند، گفت: تجهیزات کارگاهی دانشگاه برای رفع نیاز حوزه صنعت به‌روزرسانی شود.
توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل پژوهشی، تکنولوژی و طراحی حوزه صنعت

به گزارش می متالز، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه از کارگاه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بازدید کردند و در دیداری صمیمانه با هیات رئیسه و مدیران این واحد دانشگاهی به گفتگو پرداختند.

در حاشیه این نشست به‌منظور توسعه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و استفاده از ظرفیت و استعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی، تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه و شرکت فولاد تنبور سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

محمد حاتمی مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان در این نشست به اهمیت و تأثیر ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: در ارتباطی که صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کرده‌اند، تعامل خوبی شکل گرفته و در این راستا چهار کارگروه تخصصی-پژوهشی متالوژی، مکانیک، برق و شیمی با حضور متخصصان شرکت در بخش صنعت و استادان و کارشناسان دانشگاه تشکیل شد. 

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان اظهار کرد: رسالتی که تعریف شده درباره مساله‌یابی، بیان و تعریف مساله و مشکلات و ابلاغ آنها برای اجرا در کارگاه‌های صنعتی شرکت و دانشگاه بود. یک تفاهم‌نامه هم همراه با تشکیل کارگروه‌ها امضا شد. تلاش بسیاری شد؛ اما هنوز تا ایده‌آل‌هایی که در مذاکرات اولیه و تفاهم‌نامه تعریف کرده بودیم، فاصله داریم.

وجود ۷۰۰ شخصیت متخصص در صنعت و دانشگاه

وی افزود: در عزم و اراده جامعه حاضر با حضور مدیران ارشد و صنعت که پشتیبان فعالیت‌های مشترک صنعت و دانشگاه هستند، هیچ تردیدی نیست. در سیرجان ادعا می‌کنیم نزدیک به ۷۰۰ شخصیت متخصص در رشته‌های مختلف در صنعت و دانشگاه داریم؛ اما آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. 

حاتمی، شرکت فولاد تنبور را یکی از شرکت‌های مهم در تولید قطعه خواند و گفت: فولاد تنبور به‌عنوان یک مرکز تولید قطعات فولاد نسوز با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن در سال و مرکز تولید گلوله‌های آسیا به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال امروز به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند بخش مهمی از قطعات مس سرچشمه و گل‌گهر را بسازد و حتی در زمینه صادرات هم تعدادی تولید قطعه داشته باشد و اکنون آمادگی داریم با دانشگاه هم در قالب تفاهم‌نامه‌ای که قبلاً انجام شده و هم در قالب قراردادی که امروز انجام می‌شود، همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد تنبور سیرجان افزود: مایل هستیم با دانشگاه کار مشترک انجام داده و در منافع آن شریک باشیم؛ چراکه هم ساز و کار دانشگاه این اجازه را می‌دهد و هم ما آمادگی کامل داریم. 

حاتمی به کمبود تجهیزات دانشگاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان به‌رغم همت بلندی که مسوولان آن دارند، کفاف تقاضای ما را نمی‌دهد و هنوز حجم وسیعی از کارهای ماشین‌کاری خود را به خارج از سیرجان سفارش می‌دهیم.

این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: اگر این تجهیزات در واحد سیرجان تأمین شود، می‌توانیم بخش مهمی از ارجاعات خود به خارج از شهرستان را به سیرجان بیاوریم و با استفاده از توان متخصصان بومی این قطعه‌سازی را به‌صورت بومی و داخلی درآوریم تا ارزش افزوده آن هم در همین شهر رسوب کند.

وی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد و افزود: پشتوانه‌ای قوی از طریق شرکت‌های صنعتی و معدنی منطقه گل‌گهر داریم که همگی نیاز به قطعه و خدمات دارند و درخواست داریم که این تولید قطعات در سیرجان به یک عزم عمومی تبدیل شود و مدیران ارشد ما را یاری کنند. 

حاتمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با حل مسائل بسیاری در حوزه پژوهشی، تکنولوژی و طراحی، نیاز ما را رفع کند، گفت: باید تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نیاز حوزه صنعت به‌روزرسانی شود. در حوزه مهندسی معکوس هم پذیرای ایده‌های شما هستیم و امیدواریم این طرح و همکاری به‌صورت پایدار و بلندمدت شکل بگیرد تا بتوانیم با صنعت دنیا با استفاده از ظرفیت نیروهای بااستعداد، باانگیزه و جوان در دنیا رقابت کنیم.

در ادامه این دیدار همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مشکلات خود را با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرده و فداکار قول مساعد در حوزه رفع مشکلات موجود و ارائه تسهیلات را داد.

در پایان برنامه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و شرکت فولاد تنبور سیرجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

عناوین برگزیده