تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۳۲۴۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مطرح کرد:

هرمزگان قطب دوم فولاد کشور خواهد شد

می متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همتی استاندار استان هرمزگان برگزار شد تاکید کرد با توسعه های انجام شده و در دست انجام، استان هرمزگان به قطب دوم فولاد کشور تبدیل خواهد شد.
هرمزگان قطب دوم فولاد کشور خواهد شد

به گزارش می متالز، فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با توجه به وجود زیرساخت های مطمئن، مجاورت با آب های نیلگون خلیج فارس و نبود مشکل آب در استان هرمزگان، می توان در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حداقل 10 میلیون تن فولاد تولید کرد. ارزانی با اشاره به تاثیر این رویداد بر توسعه پایدار منطقه گفت: در حال حاضر 4 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه تولید می شود و برای تحقق تولید 10 میلیون تن فولاد، نیاز است بین 6 الی 7 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در استان اضافه شود و به این ترتیب استان هرمزگان به دومین قطب صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

 

حمایت دولت لازمه تحقق طرح های توسعه ای

ارزانی با اشاره به برنامه های توسعه ای فولاد هرمزگان از جمله افزایش تولید در زیر سقف 1،5 به ۲ میلیون تن و ایجاد یک واحد احیاء مستقیم ۹۰۰ هزار تنی و ایجاد یک واحد خط ورق عریض (پلیت میل) به ظرفیت حدود 1،2 میلیون تن در سال، یاری و کمک دولت را در جهت تحقق این طرح ها خواستار شد .

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده