تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۳۲۵۲۶

۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی قزوین نیازمند بهسازی

می متالز - ۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی به علت تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بار‌های غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند.
۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی قزوین نیازمند بهسازی

به گزارش می متالز، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی به دلیل تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بار‌های غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند که برای انجام آن هم به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حق لطفی افزود: ۷۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان که عمدتا روستا‌های بیش از بیست و ۵۰ خانوار را تشکیل می‌دهند راه شوسه است و آسفالت آن‌ها به۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او اضافه کرد: این استان دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که از این میزان پنج هزار کیلومتر راه روستایی و بقیه راه‌های شریانی اعم از آزادراه، بزرگراه و راه اصلی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ارزش راه‌های ارتباطی استان را ۱۰ هزار میلیاردتومان بیان کرد و گفت: هزینه نگهداری و مرمت آن سالانه چهار تا ۶ درصد این رقم، یعنی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

آسفالت ۶۷۰ هزار متر مربع از راه‌های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:امسال ۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، چیپ سیل و فوگ سیل در سطح راه‌های استان انجام شد.

حق لطفی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌ها با خرید دستگاه خط کشی و آموزش نیرو‌های اداره کل امسال تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان توسط تیم‌های امانی خط کشی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ۱۲ اکیپ راهداری به صورت مستمر در طول راه‌های حوزه استحفاظی استان در حال لکه گیری هستند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۸ هزار تن و امسال نیز تاکنون ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکه گیری راه‌های استان پخش شده است.

حق لطفی با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در راه‌های روستایی استان قزوین گفت: تعهد ابلاغی برای اجرای این طرح در راه‌های روستایی ۱۵ کیلومتر است، اما هم اکنون ۴۵ کیلومتر از این راه‌ها در حال اصلاح و بهسازی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوع اضافه بار کامیون‌های معادن و تخریب راه‌ها به ویژه در راه‌های روستایی گفت: الزام به نصب باسکول در معادن، برخورد با حمل بار توسط معادن بدون اخذ بارنامه، تخصیص اعتبار برای ترمیم سطح راه‌ها وفق بند پنج ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله راهکار‌های پیشنهادی برای جلوگیری از حمل اضافه بار در جاده‌ها است.

عناوین برگزیده