تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۲۵۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ساماندهی مراکز عرضه چوب در تویسرکان/ برخورد قاطع با متخلفان

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان از ساماندهی مراکز خرید و فروش چوب خبر داد و گفت: طبق قانون با خرید بار چوب غیرقانونی برخورد می‌شود.
ساماندهی مراکز عرضه چوب در تویسرکان/ برخورد قاطع با متخلفان

به گزارش می متالز، روانبخش نورعلیئی امروز در تویسرکان از ساماندهی مراکز خرید و فروش چوب در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال گلایه باغداران و کشاورزان از قطع غیرقانونی درختان شهرستان، شناسایی کارگاه‌های چوب در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه چهار مرکز خرید و فروش چوب پس از شناسایی و بازرسی هیچ کدام دارای مجوز فعالیت نبودند افزود: مکان‌های خرید و فروش چوب شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت را نداشتند و در فضاهای رو باز و یا اراضی بایر بدون مجوز کار می‌کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور فرماندار و دستگاه‌های مربوطه با هدف سامان‌بخشی خرید و فروش چوب در شهرستان ادامه داد: سه مرکز پس از پیگیری‌های مستمر با اجرای همه شرایط مورد تاکید اداره صمت شهرستان اکنون به صورت قانونی با کسب مجوز فعالیت دارند.

وی از جابجایی مرکز عرضه چوب جنب جایگاه سوخت در ابتدای بلوار شهید عینعلی خبر داد و یادآور شد: این مرکز اکنون تا ایجاد شرایط لازم برای کسب پروانه فعالیت دائمی با مجوز موقت فعالیت می‌کند.

نورعلیئی با تاکید بر اینکه امروز فرآیند ورود و خروج چوب از شهرستان تحت نظارت مسوولان امر در حال انجام است، به انجام سه بازدید با فرماندار از زمان ساماندهی این مراکز تاکنون اشاره کرد و گفت: طبق قانون با خرید بار چوب غیرقانونی برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: فعال بودن این مراکز برای هفت نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و به طور قطع برای افراد زیادی هم به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به انجام ۷ هزار و ۹۱۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: ۳۴۱ واحد صنفی از این تعداد متخلف شناخته شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با تاکید بر انجام مستمر بازرسی‌ها و نظارت بر بازار توسط گشت‌های اداره صمت و مشترک با نهادی‌های مرتبط یادآور شد: از مجموع بازرسی از واحدهای صنفی یک‌هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی مربوط به نانوایی‌ها بوده که ۹۹ فقره پرونده متخلف به تعزیرات حکومتی داده شد.

نورعلیئی از توزیع ۵۵۰ تن کالاهای تنظیم بازار از ابتدای سال تاکنون در تویسرکان خبر داد و برخی از این اقلام را شامل ۱۳۷ تن برنج، ۲۴۶ تن شکر، ۸۳ تن قند عنوان کرد.

عناوین برگزیده