تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۳۲۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واحدهای تولیدی اردبیل از تسهیلات یارانه‌دار بهره‌مند می‌شوند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی این استان برای تحقق جهش تولید و رفع مشکلات موجود تسهیلات یارانه‌دار دریافت می‌کنند.
واحدهای تولیدی اردبیل از تسهیلات یارانه‌دار بهره‌مند می‌شوند

به گزارش می متالز، رامین صادقی مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ درصد واحدهای تولیدی استان صنایع کوچک هستند، افزود: با تاکید مدرس خیابانی وزیر صمت برنامه‌های حمایتی برای توسعه این صنایع در دستور کار قرار گرفته و تمام تلاش مسوولان فعالیت مستمر این صنایع در جهت رونق‌بخشی اقتصاد استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده ۱۵۰ واحد تولیدی استان امسال به بهره‌برداری می‌رسند که ۱۲۳ مورد از این تعداد جزو صنایع کوچک هستند.

صادقی گفت: همچنین برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال جزو اهداف اساسی است که در این زمینه نظارت و بازرسی‌ توسط کارشناسان سازمان به صورت مستمر انجام می‌شود تا با احصای مشکلات ، موانع و رفع آن‌ها ،به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: در راستای تحقق جهش تولید و پویش ملی “تولید، تداوم امید” ۲۶ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشتند، که این واحدها با مشکلات مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند و با رفع مشکل، دوباره فعال شدند.

صادقی گفت: هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان براساس ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند اما تعدادی نیز به ظرفیت‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تاکید و پیگیری مقام عالی وزارت و مسوولان استان بر این است تا صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و به ظرفیت واقعی تولید برسند.

منبع: شهرخوان
عناوین برگزیده