تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۲۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۳۲۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای 10 واحد صنعتی در سوادکوه‌شمالی/ اشتغال‌زایی برای 150 نفر

می متالز - رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه‌شمالی از اشتغال‌زایی 150 نفر و احیای 10 واحد صنعتی در سوادکوه‌شمالی خبر داد.
احیای 10 واحد صنعتی در سوادکوه‌شمالی/ اشتغال‌زایی برای 150 نفر

به گزارش می متالز، مجید ابراهیم‌نژاد در شهرستان سوادکوه از وجود شهرک صنعتی بشل و ناحیه صنعتی اسلام‌آباد در سوادکوه‌شمالی خبر داد و گفت: ۱۴۳ واحد فعال از ۵ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه جلسات هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود که به صورت جلسه در ستاد و یا حضور در واحد‌های صنعتی و تولیدی برگزار است، افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۴ جلسه ستاد تسهیل برگزار شد که ۷۶ مصوبه داشت و به صورت میانگین هم ۶۰ درصد مصوبات اجرایی شد و در نتیجه این جلسات هم چهار واحد شامل دو واحد برای احیا و دو واحد سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان انجام شد.

ابراهیم‌نژاد خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۹ هم تعداد ۱۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که دارای ۳۰ مصوبه داشت و دو واحد احیا و چهار واحد هم سرمایه‌گذاری جدید کردند.

وی با اشاره به اینکه ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از مجموعه ۱۴۹ میلیارد تومان استان برای شهرستان سوادکوه‌شمالی دریافت شد و در طول ۳ سال فعالیت در شهرستان، واحدی غیر‌فعال نشد، اظهار کرد: برای رونق تولید در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴ میلیارد تومان جذب کردیم و ۱۸ واحد در تملک بانک هستند ۴۰ واحد صنعتی دارای زمین راکد داریم و برخی‌ها کاری را آغاز نکردند و یا فقط سوله‌سازی و زمین را رها کردند که اخطاریه برای آنان صادر شد.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کنند و اگر زمین موجود باشد شاهد سرمایه‌گذاری هستیم.

۱۰ اتحادیه در شهرستان سوادکوه‌شمالی

وی از فعالیت ۱۰ اتحادیه در شهرستان سوادکوه‌شمالی خبر داد و با بیان اینکه بیش از ۲ هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های مختلفی برای مقابله با کرونا انجام شد، افزود: ۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و یک واحد هم به دلیل گرانفروشی پلمب شد.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه‌شمالی از وجود تلفن گویای ۱۲۴ برای دریافت‌ گزارش‌های مردمی درباره گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و قاچاق و پیگیری و گزارش‌دهی به شاکی در اسرع وقت خبر داد و گفت: در بازرسی‌های سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲ پروانه به دلیل عدم رعایت بهداشتی و ۲ مورد هم به دلیل عرضه خارج از شبکه آرد به مبلغ ۲۸ میلیون تومان به تعزیرات معرفی شدند.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه دریافت پروانه توسط واحد‌های فاقد پروانه در اولویت ما قرار دارد از توزیع ۲۵ تن شکر در سال ۱۳۹۸ در طرح تنظیم بازار خبر داد و خاطر نشان کرد: کمبود کالایی در شهرستان سوادکوه‌شمالی نداریم و با همکاری همکاران به عنوان مدیر برتر شهرستانی انتخاب شدم و از فرماندار شهرستان و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکر می‌کنم.

اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر در سوادکوه‌شمالی

وی از اشتغال ۱۰۰ نفر برای سال ۱۳۹۹ در واحد‌های صنعتی شهرستان سوادکوه‌شمالی بر طبق لیست بیمه خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ نفر برای امسال و ۴۰ نفر هم برای سال قبل در طرح کارورزی جذب داشتیم.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه‌شمالی، گفت: در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۳ هزار و ۴۱۷ بازرسی انجام شد که ۱۲۵ پرونده تشکیل شد و ۴۲۷ بازدید از نانوایی‌ها هم منجر به تشکیل ۱۶ پرونده شد.

عناوین برگزیده