تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۱۳۲۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی مطرح کرد:

سه مزیت رزم حسینی بعنوان وزیر صنعت/ اولویت‌های وزیر صنعت آینده

می متالز - رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان سه مزیت رزم حسینی بعنوان وزیر صنعت، اولویت‌های وی در جایگاه وزیر صنعت آینده را تشریح کرد.
سه مزیت رزم حسینی بعنوان وزیر صنعت/ اولویت‌های وزیر صنعت آینده

جلسات رزم حسینی با اتاق‎های بازرگانی، اصناف و تعاون

به گزارش می متالز، بهرام شکوری پیرامون جلسات امروز رزم حسینی با اتاق‎های بازرگانی، اصناف و تعاون، اظهار داشت: امروز اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون میزبان رزم حسینی بودند.

بهرحال دولت وی را معرفی کرده است و باید منتظر ماند تا مجلس به رزم حسینی رأی اعتماد بدهد.

در این نشست فعالان حوزه اقتصادی، روسای اتاق‌ها و روسای کمیسیون‌ها حضور داشتند و دغدغه‌ها و مشکلات خود را در حوزه‌های تولید و صادرات مطرح کردند.

درخواست آنها از وزیر پیشنهادی صنعت این بود که در مدت زمان باقیمانده از دولت فعلی در جهت رفع مشکلات گام‌های خوبی برداشته شود و این اقدامات بتواند مبنایی برای استمرار در دولت آینده باشد و حتی بتوان برنامه سازنده‌ای را برای توسعه بنگاه‌های اقتصادی، افزایش تولید، اشتغال و نهایتا صادرات و ارزآوری  به کار گرفت.

 

رویکرد رزم حسینی در مقابل بخش خصوصی

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد رزم حسینی در قبال بخش خصوصی، گفت: سابقه بر این افرادی که دولتی بوده‌اند پس از اینکه بازنشسته شده‌اند در بخش خصوصی مشغول به فعالیت شده‌اند و با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا شدند و عملا دیگر بازگشتی  به دولت نداشتند و نهایتا افکار آنها دیگر کارساز نبوده است، اما آقای رزم حسینی بالعکس این روند را طی کرده است.

رزم حسینی ۲۲ سال در بخش خصوصی فعالیت کرده‌اند و از دغدغه‌های بخش خصوصی اطلاع دارند و پس از آن وارد بدنه دولت شده‌اند و در استان‌های بزرگ و مهمی از جمله کرمان و همچنین خراسان که مهد فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی است، استاندار بوده‌اند.

وی نشان داده است که فرد برنامه‌ریزی است و علاقه‌مند به این موضوع هستند که تسهیل‌گری را انجام دهند و در فعالیت‌های اقتصادی دخالت نمی کنند.

 

سه مزیت رزم حسینی در جایگاه وزیر صنعت

شکوری در ادامه با اشاره به اینکه در زمان استانداری آقای رزم حسینی اتفاقات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که اگر آقای رزم حسینی در جایگاه وزیر صنعت قرار بگیرد، می تواند به توسعه صنعت کمک کند.

وی در همین زمینه کتابی را گردآوری کرده‌ و در آن کتاب تمامی سیاست‌گذاری‌هایی که مانع تولید و یا مانع برای سرمایه‌گذاری است، جمع‌آوری کرده است.

این امر نشان می‌دهد که آقای رزم حسینی به دنبال این است که دخالت کمتری در تولید انجام دهد و حمایت و تسهیل‌گری را در دستور کار خود قرار داده و می خواهد قوانین و سیاست‌گذاری‌های زائد را از سر راه تولید بردارد.

در نتیجه با توجه به موارد فوق می‌توان، کارنامه مثبت و قابل توجه آقای رزم حسینی در مسئولیت‌هایی که ایشان برعهده داشته است، اطلاع از مسائل و دغدغه‌های بخش خصوصی و اشراف ایشان نسبت به مسائل این حوزه و استفاده از این تجارب در بخش دولتی و رویکرد حمایتی، برنامه‌ریزی و تسهیلگری ایشان نسبت به تولید و عدم مداخله در این حوزه را به عنوان سه مزیت ایشان در جایگاه وزیر صنعت نام برد.

 

اولویت‌های رزم حسینی در جایگاه وزیر صنعت

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در پایان با اشاره به اینکه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزاتخانه گسترده‌ای است، پیرامون اولویت‌های رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت آینده، بیان داشت: طبیعی است که معدن یکی از جایگزین‌های نفت در کشور است، در نتیجه بخش معدن یکی از بخش‌های مهمی است ک باید مورد توجه قرار بگیرد.

بخش تولید چه در بخش معدن و چه در سایر بخش‌های اقتصادی باید مورد توجه وزیر صنعت قرار بگیرد و در این راستا تسهیلاتی را ایجاد کند و ادامه روند خود نیز تسهیل‌گری لازم را در دستور کار قرار دهد.

بخش بازرگانی و صادرات کشور یکی از چالش‌های اصلی کشور است که به نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت که متولی بخش تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری برای کشور است باید در کنار تولیدکننده‌ها قرار بگیرد.

در این راستا، باید هم خود وزارتخانه کمک‌های لازم را انجام دهد و هم در کنار آن از سازمان‌های دیگر مانند بانک مرکزی، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و سایر سازمان‌هایی که به نوعی در ارتباط با تولید، اشتغال و صادرات هستند، کمک بگیرد و آنها را همراه کند تا در سال جهش تولید در کشور اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم.

عناوین برگزیده