تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۳۲۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعداد معادن غیرفعال سمنان به ۵۲ درصد افزایش یافت/‌ احیای معادن در دستور کار است

می متالز - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه تعداد معادن غیرفعال این استان به ۵۲ درصد افزایش یافت، گفت: در سفر معاون وزیر کشور به استان، پیگیری،‌ احیا و مولدسازی معادن در دستور کار قرار گرفت.
تعداد معادن غیرفعال سمنان به ۵۲ درصد افزایش یافت/‌ احیای معادن در دستور کار است

به گزارش می متالز، مهدی سلامتی صبح امروز در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بخش معادن یکی از اولویت‌های پیشران اقتصاد در استان سمنان است.

وی افزود: بر اساس گزارش ابلاغی، از ۶۱۰‌ معدن موجود استان سمنان تا پایان سال ۹۸، ۲۷۱ معدن غیرفعال بود که این میزان در چهار ماه نخست سال ۹۹ به ۳۶۶ معدن غیرفعال تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه بر اساس این گزارش میزان معادن غیرفعال استان از ۴۴.۴ درصد به ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: با سفر معاون وزیر کشور به استان سمنان، پیگیری،‌ احیا و مولدسازی این معادن در دستور کار قرار گرفت.

سلامتی بیان کرد: بر اساس اظهارت و گزارش سازمان صمت استان سمنان و با توجه به عملکرد داخل استان، آخرین وضعیت استان به این شرح است که از ۶۴۸ معدن موجود، ۱۸۴ معدن غیرفعال و ۴۲ معدن در حال تجهیز است.

وی با بیان اینکه در واقع ۲۸ درصد از معادن استان سمنان غیرفعال هستند، افزود: با آسیب‌شناسی صورت‌گرفته، ۳.۵ درصد معادن با مشکل مخالفان دستگاه‌ها و معارضان محلی، چهار درصد با مشکل نبود زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی، ۱.۴ درصد با مشکل نبود ایمنی، ۰.۵ درصد با مشکل فوت بهره‌بردار، سه درصد با مشکل انقضای پروانه بهره‌برداری و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پائین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و به تعطیلی رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: همچنین از این میزان ۳.۷ درصد معادن پشتیبان هستند و ۱.۴ درصد نیز در حالت تعطیلی موقت قرار دارند.

سلامتی خاطرنشان کرد: جزو استان‌هایی هستیم که درصد معادن غیرفعال نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و مقرر شد تا ماهانه این جلسه به‌منظور پیگیری مباحث و رسیدگی به مشکلات موجود و درنهایت احیا و مولدسازی معادن غیرفعال، برگزار شود.

عناوین برگزیده