تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۳۲۷۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فولاد جهان آرای خرمشهر را راه اندازی می‌کند

می متالز - استاندار خوزستان در مراسم سراسری افتتاح مدارس ساخته شده از سوی ستاد گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شرکت فولاد جهان‌آرای خرمشهر را امسال با بودجه ۳۰۰ میلیون یورویی را راه اندازی می‌کند.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فولاد جهان آرای خرمشهر را راه اندازی می‌کند

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی‌فرد در مراسم افتتاح همزمان 25 مدرسه برکت در خوزستان اظهار کرد: زحمات ارزشمند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت آن‌قدر ارزشمند است که زبان قاصر است اما از آن‌ها مطالبه دارم که دستاوردهای خود را اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و مجموعه نهادهای زیرمجموعه نهاد مقام معظم رهبری خدمات ارزشمندی که در طول سال انجام می‌دهند را به سمع و بصر مردم برسانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: بنیاد برکت در خوزستان 219 مدرسه و 103 مسجد و بیش از 5 هزار مسکن، 37 مرکز بهداشت، 91 خانه عالم و بیش از 121 هزار شغل ایجاد کرده است و اکنون نیز 55 مدرسه و 33 مسجد دیگر توسط بنیاد برکت در خوزستان در حال ساخت است.

وی افزود: 10 مدرسه با ظرفیت 100 کلاس درس در حاشیه شهر اهواز در حال ساخت است که برای تکمیل این مدارس، 10 میلیارد تومان نیاز است. همچنین یک هزار کلاس سنگی در سطح خوزستان وجود دارد که برای ساخت این کلاس‌های درس به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: از همراهی که ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت همواره با ما داشته‌اند تشکر می‌کنم، در زلزله مسجدسلیمان و موارد مختلف موردی نبوده که ما به آقای مخبر مراجعه کنیم و بی پاسخ بمانیم.

وی افزود: از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم که این کارهای ارزشمند از برکت وجود ایشان است. از سال 96 تا کنون حدود 400 کلاس درس را با کمک ستاد اجرایی به پایان رساندیم.

شریعتی با بیان اینکه اکنون 85 مدرسه با همکاری بنیاد برکت در خوزستان در حال ساخت است، گفت: این مدارس که شامل 200 کلاس درس هستند، در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. امسال نیز قرار است با همکاری بنیاد برکت 205 کلاس درس در خوزستان احداث کنیم.

وی افزود: کارهای اشتغال‌زا و سرمایه‌گذاری زیربنایی در حوزه‌های نفت، درمان و بهداشت از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خوزستان انجام شده و در حال انجام‌ است. شرکت فولاد جهان‌آرا خرمشهر که در جهت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در حال ساخت است و امسال با بودجه 300 میلیون یورویی به بهره‌برداری می‌رسد نیز از دیگر اقدامات شایسته این ستاد در خوزستان است.

عناوین برگزیده