تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۳۲۷۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با سررسید زودتر از خرداد سال ۱۴۰۰:

امکان تسویه اوراق مالی اسلامی با تحویل نفت صادراتی فراهم شد

می متالز - وزارت اقتصاد از امکان‌پذیر شدن تسویه اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خرداد سال ۱۴۰۰ از طریق تحویل نفت خام صادراتی خبر داد.
امکان تسویه اوراق مالی اسلامی با تحویل نفت صادراتی فراهم شد

به گزارش می متالز، امور دارایی معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای از تمام دارندگان اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خرداد سال ۱۴۰۰ که متقاضی تسویه این اوراق از طریق تحویل نفت خام صادراتی توسط شرکت نفت هستند، دعوت می‌شود درخواست را در قالب فرم حاوی اطلاعات متقاضی و اطلاعات اوراق در اختیار به همراه تاییدیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مبنی بر ضبط اوراق مالی اسلامی به مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی خزانه‌داری کل ارائه کنند.

درخواست‌های حائز شرایط برای صدور ابلاغ و تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال و پس از آن از طریق این سازمان به شرکت نفت برای تحویل نفت خام صادراتی معرفی می‌شوند.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفته بود: سال آینده بخشی از آنچه از نفت قرار است عرضه شود نه برای صادرات بلکه برای پیش فروش است. چارچوب‌های این کار در حال حاضر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریبا نهایی شده است. هر بخشی را که مقدور باشد سال جاری انجام می‌دهیم و بقیه را برای سال آینده باقی می‌گذاریم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده