تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۳۲۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بیمه مرکزی:

باید در بسته بندی محصولات بیمه‌ای متناسب با محیط زیست طرح نو داشته باشیم

می متالز - تفاهم نامه زیست محیطی و بیمه‌ای با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و رئیس کل بیمه مرکزی با محوریت پوشش ریسک های زیست‌ محیطی به امضا رسید.
باید در بسته بندی محصولات بیمه‌ای متناسب با محیط زیست طرح نو داشته باشیم

به گزارش می متالز، غلامرضاسلیمانی در این مراسم گفت: آلودگی هوا و محیط، آسیب به جنگلها و منابع طبیعی و همچنین تهدید زیست گونه های جانوری و گیاهی از ریسک های مهمی است که صنعت بیمه برای پوشش آن از آمادگی کافی برخوردار است.

سلیمانی افزود: محیط زیست در کشور ما مظلوم واقع شده است و اثرات مخرب آن، هم در حال حاضر احساس می‌شود و هم در نسل‌های آینده از سر می گذرد و به همین خاطر صنعت بیمه تلاش دارد تا به سهم خود خطر نابودی را از چهره آن پاک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ظرفیت های موجود صنعت بیمه از عرضه ۳۲ محصول بیمه‌ای در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بخش اعظم جامعه محصولات بیمه کشور را تنها در رشته بیمه شخص ثالث و ۳ یا ۴ محصول دیگر خلاصه می کنند که باید این تفکر نادرست اصلاح شود.

محاسبه فنی و دقیق پوشش های بیمه ای در تغییرات اقلیمی جهان را نشانه اهمیت تعامل صنعت بیمه و فعالان محیط زیست ارزیابی کرد و اظهار داشت: در گام نخست محیط زیست باید از ریسک‌های موجود فاصله بگیرد و در گام بعدی نوبت مسئولیت‌پذیری کسانی است که محیط زیست را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کنند.

سلیمانی از تنوع محیط زیست محیطی در کشور به عنوان یکی از چالش های جدی در عرصه بیمه‌گری یاد کرد و گفت: برای شناسایی و پوشش ریسک های زیست محیطی راه اندازی کارگروه ویژه متشکل از متخصصان محیط زیست و کارشناسان خبره بیمه‌ای یک ضرورت آشکار است.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن سوابق صنعت بیمه در پوشش ریسک های مرتبط با گونه های نادر جانوری و بخش‌های دیگر محیط زیست خواستار افزایش سطح تعاملات بین صنعت بیمه و سازمان محیط زیست شد.

بر اساس این گزارش معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز دراین مراسم گفت: صنعت بیمه به عنوان نهاد پذیرنده ریسک‌های کشور می‌تواند با هدف کاهش خسارات، استانداردهای خود را به مجموعه‌های مختلف تحمیل کند.

عیسی کلانتری افزود: وضع استانداردهای بیمه‌ای برای کاهش ریسک ها توسط صنعت بیمه، کشور را به سمت توسعه پایدار پیش خواهد برد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، پیروی از استانداردهای تخصصی را درراستای کاهش ریسک های بیمه‌ای و کاهش تلفات ارزیابی کرد و افزود: صنعت بیمه این قابلیت را دارد که پیش از وقوع حوادث، ریسک های موجود را با کمک بیمه گذاران مهار و برطرف کند.

وی با اعلام خرسندی از عملکرد صنعت بیمه، ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه سرآغاز خوبی برای همکاری های گسترده در آینده باشد.

گفتنی است: در تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حفاظت از محیط زیست و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ظرفیت های موجود در مجموعه های بیمه مرکزی و صنعت بیمه و همچنین سازمان محیط زیست، ضرورت ارتقای فرهنگ زیست محیطی و همگرایی با توسعه صنعت بیمه کشور مد نظر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در این تفاهم نامه بر موضوعاتی نظیر: همکاری متقابل با هدف کمک به حفظ و بهسازی محیط زیست و توسعه پوشش های بیمه‌ای، کمک به توسعه اقتصاد سبز و اکوتوریسم، مساعدت در توسعه جایگاه بین المللی محیط زیست و صنعت بیمه و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل تاکید شده است.

در جریان امضای این تفاهم نامه طرفین بر ضرورت تشکیل یک کارگروه ویژه تخصصی با حضور کارشناسان زبده محیط زیست و بیمه تاکید کردند.

عناوین برگزیده