تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۳۲۸۳۳
سرپرست وزارت مخابرات، تکنولوژی و معلومات افغانستان:

تامین نیازهای فناوری افغانستان با تولیدات ایران

می متالز - سرپرست وزارت مخابرات، تکنولوژی و معلومات افغانستان از تامین همه نیازهای بخش فناوری این کشور توسط تولیدات شرکت‌های مخابراتی و دانش‌بنیان ایران خبر داد.
تامین نیازهای فناوری افغانستان با تولیدات ایران

تامین نیازهای فناوری افغانستان با تولیدات ایران - بورس امروز - پایگاه خبری  بورس و بازار سرمایه

به گزارش می متالز، معصومه خاوری از اولین نمایشگاه تخصصی ایران در کابل بازدید کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های ایرانی در افغانستان گفت: تولیدات ایران بخصوص در بخش فناوری‌های نوین بسیار پیشرفته و قابل توجه برای نیازهای افغانستان است و با در نظر گرفتن دسترسی آسان بهترین گزینه وزارتخانه برای تامین نیازهای ما است.

بستر مناسب حضور شرکت‌های ایرانی در افغانستان

این مقام مسوول در افغانستان درباره نیازهای کشورش به تولیدات ایران افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در عصر حاضر کشور افغانستان برنامه‌ریزی کرده تا کمبودهای فعلی را با سرعت برطرف کند بنابراین فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت شرکت‌های خصوصی ایران در این کشور ایجاد شده است.

خاوری معتقد است تجارب و دستاوردهای ایران در زمینه مخابرات به گونه‌ای است که تمام نیازهای افغانستان برای تحقق اهدافش را پاسخ می‌دهد و به دلیل دسترسی آسان به بازار ایران اولین گزینه و انتخاب افغانستان برای تامین نیازها کشور دوست و برادر ایران است.

وی درباره گسترش بازار همچنین تاکید کرد: افغانستان هم اکنون نیاز به توسعه تمام زیرساخت‌های ارتباطی و انرژی دارد و همین نیاز برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فرصت سرمایه‌گذاری بالایی ایجاد کرده چون زبان مشترک در کنار تخصص شرکت‌های ایرانی امتیاز غیرقابل انکار است.

رفع موانع توسعه زیرساختی با همراهی ایران

سرپرست وزارت مخابرات، تکنولوژی و معلومات افغانستان تاکید کرد: با توجه به جلساتی که با بخش خصوصی افغانستان داشتیم مشکلات و موانع توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را  با سایر نهادهای مسوول کشور افغانستان و البته طرف ایرانی مطرح کرده‌ایم که امیدواریم به زودی مشکلات برطرف شود.

خاوری در پایان بازدید از اولین نمایشگاه تخصصی ایران در کابل تصریح کرد: اگرچه بر اساس آمار و اطلاعات از توانمندی‌های ایران در زمینه مخابرات و الکترونیک مواردی را شنیده بودم اما امروز در بازدید از این نمایشگاه متوجه شدم شرکت‌های ایرانی دستاوردهای بالا و قابل اعتمادی در این بخش مورد نیاز افغانستان دارند که افق‌های تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

عناوین برگزیده